RSS2.0

Seo Nedir ? Nasıl Yapılır ? Link değişimi ve SEO ilişkisi, Meta Tag ve SEO ilişkisi, Özgün İçerik ve SEO ilişkisi. SEO ya dair herşey.

14 Mayıs 2008 Çarşamba

SEO kelimesi artık bir çok webmasterin her gün karşılaştığı ve o düzeyde bir çok webmasterinde daha tam olarak anlayamadığı bir google algoritmasıdır.

Makalede Sıkça Raslayacağımız Terimler ;

SEO: "Search Engine Optimization" kelimesinden gelmektedir. Türkçesi "Arama Motoru Optimizasyonu" demektir.
PageRank: Googlenin bir sayfa sıralaması teknolojisidir. Bunun mantığı ise; Bir site sizin siteye link veriyorsa sizin site çok müthiş bi istedir. Buna göre ise google PageRank veriyor.
PR: PageRankın kısaltılmışı
BackLink: Bir sitenin diğer sitelerden verilen linklerin her birine verilen isimdir.
MetaTag: Sitenizi arama motorlarına tanıtan Koddur.
SandBox: Googlede üst sıralara ıkmak için yapılan link yüksek düzeyde link dğeişimlerinin sonucu, SPAM adı verilen tekniklerinde kullanılması sonucu Googlenin sitelere verdiği cezadır. Bununla birlikte sitenin Googlede hiti düşer ve hatta üstte olduğu kelimelerde en alta girer.



Link Değişimi ve SEO

SEO link değişimsiz düşünülemez sanırım. Ama ne düzeyde olduğu bizim için daha önemlidir. Örneğin: 1000 tane Pr0 dan link alsan yada 100 tane Pr1 ve üstü siteden link alsan diye düşünelim. PR0 dan aldığınız 1000 tane link size çok az fayda sağlar hatta hiçte denebilir. Ama 100 PR1 ve üstü siteden alacağınız her link sizi arama motorlarında biraz daha üst sıraya çıkartacaktır.

--Yani öenmli olan 1000 lerce backlinkin olması değil önemli olan kaliteli backlinklerin olmasıdır.

Link Değişimi Nasıl Yapılmalı ?

Link Değişiminde 2 çeşit değişim vardır. Bunları Anlatmak istiyorum...

1. Direk Olarak Karşılıklı Değişim

Yani sizin A ve B siteleri var diyelim. Sen B sitesine kendi kodunu ekledin ve onun kodunuda kendi sitene (A'ya) ekledin diyelim. Yani A sitesinin kodu B de, B ninki ise A da. Yani karşılıklı birbirlerine link vermiş olursunuzki bu peş fayda sağlamaz. Çünkü Google bunu link değişimi olarak algılar yani size + puan vermez aksine böyle değişimleri yüksek düzeyde yaparsanız sizi sandbox'a alır.

2. Çapraz Link Değişimi

İşte SEO yapan bütün arkadaşımızın kullanması gereken link değişimi yöntemidir. Örnek; A , B, C, D, siteleri vardır. A sitesi kodunu B ye , B istesi kodunu Cye, C sitesi kodunu D ye, D sitesi ise A sitesine ekler kodunnu. Buna bakarsanız hiç biri karşılıklı birbirine link vermemiş yani her site kodunu eklediği site için googleye uyarı niteliğinde bir şekile bürünür. Yani karşıdaki site çok müşhiş diye. Diğer siteye girdiğinde ise o sitenin kodu olmadığı için çok iyi indexler....


MetaTaG ve SEO

SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?
Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.Arama motorları için en önemli meta

Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.

keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.
Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.
"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.

Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows'ta Türkçe karakter seti kullanır.


Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.


Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin

SEO (Search Engine Optimization) Nedir
">
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)


author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum


classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)


copyright : programın yayın hakkının sahibi



distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)


language : Sayfada kullanılan dil


rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.


resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)


robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır


revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.


cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.



duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar


sayfa cache'e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.


sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.


sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.

Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını [Only Registered Users Can See Links. Click Here To Register...]test edebilirsiniz.

Özgün İçerik ve SEO

Özgün içerik ne demektir?


Daha önce hiç bi sitede yayınlanmaya( yazı makale metaryal...) gibi içeriklerin ilk olarak sizin tarafınızdan yayınlanmasına Özgün İçerik denir. Bunun

Googleyle ne Alakası Var?

Google öyle sizin bildiginiz gibi aptal bir arama motoru değildir. Kolaylıklar KOPYALA - YAPIŞTIR içerikleri tanıyacak kadar zeki botlara sahiptir. Sitenizin kopyala- yapıştır içerikle doluysa sitenizin üstelere çıkma hayallerini unutun. Kendiniz eğer yazıyorsanız bir çok makale'yi google elinde sonunda farkına varacaktır ve sizi ödüllendirecektir.

0 yorum: