RSS2.0

DMOZ ve Yahoo Directory'de Title ve Metalar

12 Mayıs 2008 Pazartesi

DMOZ ve Yahoo Directory'de Title ve Metalar


Bu çok sıklıkta kullanılmamasına ve sıralamalarda ki yerinizi değiştirmemesine rağmen arama sonuçlarında tıklanma oranınızın gösterim oranına göre artmanı sağlyacak bir metadır. Bu sadece DMOZ ve Yahoo Directory'de siteleri eklenmiş olan urller için geçerlidir.

Hem Google, hem Yahoo arama sonuçlarını listelerken sitelerin kendi kullandıkları dizinlerde olup olmadığını kontrol ederler. Yahoo kendi sahibi olduğu Yahoo Directory'i kullanırken Google'da DMOZ açık dizinini kullanmaktadır. Her iki yerdede ekli siteler için bir başlık birde açıklama kısmı bulunmaktadır.

Burada yazanların güvenilir olmasının sebebi bir noktada editörler tarafından kontrol edilip onaylanmasından dolayıdır. Arama kelimesinin ne kadar alakalı olduğguna bağlı olarak hem Google hemde Yahoo çıkan sonuçlarda sitenizin başlıgını ya da description -açıklama- kısmını bu dizinlerde olduğu şekilde gösterebilir.

Bazı kelimelerle aranınca sitenizin kodunda ki gibi başlık ya da açıklama bazılarında ise dizinlerde ki gibi gözükebilir. SEO için yapılan çalışmalarda amaç sıralamarda yukarı çıkmaktansa hedeflenen ziyaretçi sayısını yükseltmektir. Siteniz yukarıda gözükse bile ziyaretçi linke basmadığı zaman bu bir SEO kaybıdır. Bu değişik

Eklentide "ıstanbul emlak" kelimesi için yapılan aramada çıkan ilk sonucun description kısmına bakarsanız her ikiside DMOZ'dan alınmıştır. Gerçi bu iki siteninde kodlamaları düzensiz ve "Description" kısımları ise eksik bırakılmış. Google daha kullanıcıya yararlı olucağını düşündüğü için DMOZ açıklamalarını kullanmıştır.

Doga spor ile örnekte ise title yani başlık kısmının kullanımında ki farkı görüceksiniz. "dogaspor" ve "doga spor" diye yapılan iki aramadada çıkan site aynı olmasına ragmen bir tanesinin başlığı dmoz'dan diğeri ise siteden alınarak kullanılıyor.

Sitenin kendisi için uygun görmüş oldugu başlık olan "Doğa Sporları Malzemeleri Online Satış Mağazası" google tarafından "dogaspor.net" olarak değiştirilmiş. Bu kelimeler çok genel olmasına rağmen başka aramalarda bu yanlış yönlendirmelere sebep olabilir.

Birde bunu nasıl kontrol edebiliceğimize gelelim. Metataglere yerleştirilecek kodlar sayesinden arama motorlarının dmoz ve yahoo directory'de ki başlık ve açıklama kısımlarını kullanmalarını engellemek mümkün.

komutu ile Google'a DMOZ içerigini kullanmamasını söyeleyebilirsiniz.

Aynı şekilde komutu Yahoo'yu kendi dizinini kullanmaması için uyarıcaktır.

Yahoo mesela çok rekabeto olan otel sitelerinde kendi dizinindeki siteler için çok kısa açıklamalar kullanmakata ve trafik problemi yaratmaktadır.

Sayfa İçeriğinin Güncellenmesi

Bir çok SEO’ya sorarsanız sayfanın içeriginin sık olarak güncellenmesinin sıralamalara faydası olucağını söyleceklerdir. Ama, bunu destekleyecek test ve sonuçlar ellerinde büyük ihtimalle olmayacaktır.

Sayfalarınızın içerigini yenilemenin bir faydası botun ortalama geri gelme süresinin kısa olması ve uzun süreden sonra bir değişiklik yaptığınız zaman Google botun daha çabuk geri gelicek olmasıdır.

İçeriği yıllarca yenilenmeyen sayfalar aramalarda en yukarılarda çıkabilmektedirler. Burada sitenin ve sayfanın yası ve google’da ne kadardır indexli olduğu büyük bir etki taşımaktadır. Bu sayfalar daha sıklıkla guncellenen sayfaların öünde çıkmaya devam etmekte ve farklı faktörler göz önünde bulunmaktadır. Güncel sayfaların bir özelliği üzerinde çalışılan sayfalar olması ve yeni tekniklerin uygulanmasıdır. Ama bir çok arama sonucunda eski ve yukarı sıralarda olan bir çok sayfa görebilirsiniz.

Eger bir sayfanın ziyaretçi için ideal oldugunu dusunuyorsanız degistirmenize gerek yoktur.

Simdi güncellenmis sayfaların neden bir ziyaretçi için daha iyi bir kaynak olma ihtimali olması üstünde konuşalım. Bazı sektörlerde arama yapıldığı zaman çok eskiden yazılmıs kaynakların geçersiz olma ihtimali vardir ve kullanıcı en yeni dokümanlara ulaşmaya calışıyor olabilir. Mesela SEO kaynaklarının araştırıldığını düşünürseniz “Google link” diye yapılan bir aramada çıkıcak olan 2002 yılında yazılmış bir yazının 2008 yılında yazılmış bir kaynak kadar iyi olma ihtimali zayıftır. Bu tip aramalarda ulaşılan dökumanlarda ki bilgiler zaman içinde degişime ugramış ve yeni kaynaklar daha ideal hale gelmiş olabilirler. Ama tarih ile ilgili bir web sitesinde bulabiliceginiz bir kaynak bugün de yazılmıs olsa 10 sene öncede yazılmış olsa birbirlerinden daha geçerli olmayacaklardır. Haber portallarının arşiv dizilimleri bu yüzden kronolojik olrak yapılmaktadır. Ama bu web için geçerli diildir.

Bu tip aramaları bir motor nasıl ayırabilir ve hangisinin daha geçerli olduğuna karar verebilir? Bu tip ayrımları yaparken Google artık başka faktörler kullanmaktadir. Mesela birinci sırada çıkan bir dokümana gönderilen ziyaretçiler kısa bir süre içinde arama sayfasına geri dönüp başka bir sonuca gidiyorlarsa bu dökumanın ideal bir sonuç olmadığını varsayabiliriz. Bu tip faktörler kullanılarak bir sonucun iyi olup olmadığı hesaplanmaktadır. Sayfanın aldığı hitlerin toplamı, ziyaretçilerin sayfada ne kadar zaman geçirdiği, ne çabuklukda geri çıktıkları ve sayfanın bulunduğu sitenin trustrank ve pageranki gibi faktörler bu hesaplamarda kullanılmaktadir. Talep görmeye devam eden bir sayfanın içeriğinde değişiklik olmadığı için alt sıralara itilmesi mantıklı diildir. Seo forumlarında dolaşan bir çoğunuzun sitelerinde kullandığı, çok kullanışlı olan ve bedava bir Google servisi olan Analytics’de bu tip bilgilere daha rahat ulaşabilmek için hazırlanmıştır. Google bu bedava servis sayesinde ulaştığı sonuçları analiz ederek daha iyi sıralama sonuçları çıkarabilmektedir.

Bir ikinci faktör ise sitenin diğer sayfalarının ne sıklıkta güncellendiğidir. Eğer bir site üzerinde başka sayfalarda değişiklikler oluyorsa ama bazı sayfalar aynı kalıyorsa bunun nedeni webmaster tarafından sayfaların olduğu şekilde kullanışlı olduğunun düşünülmesidir. Bu tip olaylari anlamak için sitenin geneline bakilabilinir. Eğer bir site tamamen yıllarca güncellenmediyse site içeriğinin eski olduğuna bşr noktadan sonra karar verebiliriz.

Bu yüzden çok sık olarak sitenizin her sayfasını güncellemenize gerek yoktur. Güncellemenin tek faydası arama botunun otomatik olarak daha çabuk geri gelicek olmasidir. Ama sayfanız bir sene değişikliğe ugramadığı için daha düşük sonuçlar elde etmeyecek ya da her ay değişiyor diye daha yukarı çıkmayacaktır. İdeal olduğunu düşündüğünüz halinde sayfayı belirli süre için tutabilirsiniz. Sayfaların ziyaretçiler düşünülerek yapılması gerekmektedir. Sadece botlar için sayfanın kelimelerini eş anlamlıları ile değiştirip en iyi olduğunu düşündüğünüz halinden farklı bir hale getirmeyin.

Siteyi komple değiştireceğiniz zamanlarda ise içerigi yeni bir sayfaya taşıyorsaniz eski sayfadan yenisine yönlendirme yapınız. Google indexindeki sayfanin yaşını, pagerankini ve gelen linklerini bu şekilde yeni sayfaya geçirmiş olursunuz. Sayfaların güvenilirliği yaşından ve sonuçlarda çıkması aranan kelimeye olan uygunluğundan kaynaklanmaktadır. Güncellemelerle harcıyacağınız vakti siteye yeni sayfalar ekleyerek harcıyabilirsiniz. Siteye düzenli eklenicek yeni sayfalarin farklı nedenlerden dolayı pozitif olan etkileri güncellemelere kıyasla daha fazla olucaktır.

Bunun testini yapmak isteyenler varsa bir kaç farkli yöntem kullanabilirler fakat uzun zaman alicak bir test gibi olduğu için problem olabilir. Güncellenmiş sitelerin başka faktörlerin etkisi olmadan sıralamalara etkisi olduğunu düşünüyorsanız paylaşabilirsiniz.


SEOturk.com

Farklı Google Datacenterlar

Farklı Google Datacenterlar


Google'da kısa aralıklarla arama yaptığınız zaman farklı datacenterlardan bilgi çekmeniz mümkündür. Mesela farklı datacenterlar farklı zamanlarda update edildikleri için bazı sonuçlar farklı gözükebilir. Ya da siteniz indexli ya da farklı sayıda sayfa indexli gözükürken başka bir aramada bu değişik gözükebilir. Bu sayfadan farklı datacenterlarda ki belirli arama kelimesi girerek görebilirsiniz.

Google Datacenter Watch Tool - view and compare Google Datacenters

seoturk.com

Arama kelimeleri oranını ölçmek için

Arama kelimeleri oranını ölçmek için
Sayfalarınızda ki arama kelimelerinin sayfa bütününe oranı arama motorlarının sayfanın o arama kelimesi ile ilgili olup olmadığını anlamalarına yardımcı olan faktörlerden biridir.

Bu SEO aracı sayesinde sayfa adresinizi girerek farklı kelimelerin kaç kere görüntülendiğini ve sayfa toplamına oranla yüzdesini görebilirsiniz. Farklı arama motorları ideal ölçü olarak farklı oranlar kullanmaktadırlar.

http://www.webconfs.com/keyword-density-checker.php

seoturk.com

SUBDOMAIN ve SEO

SUBDOMAIN ve SEO
Bunu çoğu kişi bilmesede bu aslında çok önemli bir konu. Çok subdomain i olan siteler milliyet.com.tr aramalarda çok önemli bir paya sahip oluyor. Genelde büyük ve kurumsal olan siteler subdomain kullanmayı tercih ettiği için Google bu sitelere artı puan veriyor.

mesela
emlak.milliyet.com
haberci.milliyet.com.tr
havadurumu.milliyet.com.tr
sinema.milliyet.com.tr
ve çok daha fazlası aynı domain de bulunuyor. Eğer hosting şirketiniz bir kaç tane subdomain yaratmanıza izin veriyorsa subdomain lerinizi değerlendirin, Google bu sayfalarınızı indexledikten sonra yanılmadığımı göreceksiniz. Bunu kendim deneyerek yaşadım, aynı kelimede 7 sayfada çıkartan Google, subdomain lerden sonra 3. sayfada çıkartmaya başladı. Sonuçta aynı at yarışı gibi, bu tarz tahmin edilemeyecek ufak şeyler bile sıralamadaki yeri baya etkileyebiliyor

seoturk.com

Yanlış Bilinen 5 SEO Tekniği

Her sitenin bir sitemap’e ihtiyacı vardir:
Her sitenin özellikle küçük olan ve hiyerarşik yapısı arama motorlarının her sayfayı bulmasına uygun olan sitelerin botlar için bir site haritasina ihtiyaçları yoktur. Botlar web üzerinde ki linkleri takip edip sayfaları bulabilirler. Örnek olarak 5-10 sayfalık bir şirket sayfasında botlar için hazırlanmiş site haritası gerekli diildir. Büyük sitelerde ve sık güncellenen sitelerde site haritasi hem sayfaların bulunmasını sağlamak hemde değişiklikleri zamanında gösterebilmek için gereklidir.


Robotlar aksi söylenmediği takdirde sayfaları indexlemeye ayarlıdırlar. Bu tip bir meta komutu ile sayfa kodunu ağırlaştırmaya ve motorlara sayfaları indexlemeyi söylemeye gerek yoktur.

Sitenizi arama motorlarına eklemeniz gereklidir:
Arama motorları sitenize gelen linkler olduğu sürece sayfayı bulacak ve indexleyecektir. Arama motorlarına manuel olarak eklemeye gerek yoktur. İleride Google’in yerini alabilicek ve şu anda ismini bile duymadiğımız bir arama motoru çıkarsa sitenizi o motorada eklemeye gerek olmayacaktır.

Her bir sayfayı çok sık güncellemeniz gereklidir:
Güncellemenin farklı faydaları olmasına rağmen tek başlarına sıralamalara etkisi yoktur. İçerik değişiklikleri kelime oranları yüzünden sıralama farklılıkları yaratabilirler. Ziyaretçi için en faydalı olan içeriği belirli bir süre geçmeden güncellemenin faydası sıralamalar açısından yoktur.

Link satın alırsanız siteniz Google’dan atılacaktır:
Google farklı yerlerde link satılmasına karşı olduğunu söylemesine rağmen link satın alan siteleri indexinden atarak cezalandirmamaktadir. Linklerden ceza yemeniz ve atılmanız için link satmanızın kesin olarak anlaşılması ya da link farm denilen karışık sayfalara link veriyor olmaniz gerekmektedir. Sitenize gelen linklerin çabuk artmasından dolayı ise çesitli filtrelere takılabilirsiniz ama indexden atilma olmamaktadır. Dışarıdan gelen linklerden dolayı siteler, bu normalde kendi kontrollerinde olmadığı için minimum düzeyde sorumlu tutulmakda ve sadece sıralamalarda cezalandırılmaktadırlar. Yerleşik ve güven kazanmış siteler ise dışarıdan gelen linklerden hiç etkilenmemektedirler.