RSS2.0

KOLAY ve KISA YOLDAN YÜKSEK PR DEĞERİNE SAHİP BACKLINKLER

12 Ocak 2008 Cumartesi

Hatırlıyorsanız daha kitabımızın başında biz Türklerin çok pratik zekalı olduğunu söylemiştik. Şimdi

bununla ilgili bir konuya değiniyoruz...

Evet arkadaşlar biliyorsunuz ki ne kadar çok kaliteli back-link o kadar çok pr yükselişi demek. Yani bizdeki

ne kadar ekmek o kadar köfte misali. Fakat tam burada karşımıza büyük bir problem çıkıyor. Yüksek pr değeri

olan dizinlere kayıt kimi zaman size en az birkaç aya kimi zaman ise yüzlerce dolara mal olabiliyor. Mesela

DMOZ'da listelenmeniz ayları bulabiliyor veya Yahoo'da listelenmek için yıllık 299$ ödemeniz gerekiyor. (Yani

300$ olsa nasıl öderdik değil mi? :) )

Bu linklere sahip olmanız demek arama motorlarının sizin farkınıza varması ve sizi yükseklere taşıması

açısından gerekli fakat aylarca beklemek yerine veya aylarca beklerken boş durmamak lazım. Buna SEO

oyunu demiştik hatırlıyorsanız ve siz bu oyunu kazanmak için sürekli yeni yollar araştırmalısınız. İşte bu

noktada size pratik bir fikir sunuyorum...

Öncelikle sitenize ek bir sayfa olarak link değişimi yapacağınız sitelerin linklerini ekleyeceğiniz bir sayfa

oluşturun. Bu sayfayı destekleyenler, kardeş siteler veya link değişim siteleri gibi isimlerle adlandırabilirsiniz.

Bu sayfadaki linklerin sayısı arama motorlarını küstürmemek amaçlı 50'yi geçmesin.

Bu noktaya kadar bilmediğiniz bir şey yoktur sanıyorum. Hatta bunun için mi bu kadar lakırdı yaptın diyor

bile olabilirsiniz. Peki işin sihirli kısmına gelelim. Bir çok site karşılıklı link değişimi yaptığı sayfalarında ücretsiz

LinkMan scriptini kullanırlar. Eğer sizde isterseniz kullanabilirsiniz fakat o kadar da gerekli değil bu aşamada.

Scripti indirmek için http://phpjunkyard.com adresini kullanabilirsiniz.

Evet sabırsızlandınız biliyorum ama esas noktaya geliyorum. LinkMan scripti kullanan bir site ziyaretçisinin

kendi sitesinin linkini eklemesine izin verir tabi önce o sitenin linkini ziyaretçi kendi sitesine eklemeli. Yani

yapmanız gereken şey LinkMan scripti kullanan siteleri bulup onların linkini önce sizin oluşturduğunuz link

değişim sayfasına eklemek sonra da diğer siteye kendi linkinizi eklemek olacak.

Ya şimdi bir LinkMan scripti kullanan siteleri nasıl bulacağız dediğinizi duyuyor gibi oluyorum. Çünkü

bende ilk duyduğumda aynı şeyleri düşünmüştüm. LinkMan ücretsiz bir script olduğu için scriptin bulunduğu

sayfanın altında "Powered by Link Manager LinkMan 1.02 from PhpJunkYard-Free Php Scripts" şeklinde bir

ibare bulunmaktadır. Bunu bildikten sonra bütün iş Google amcaya düşüyor. Evet yapacağınız şey Google'dan

"Powered by Link Manager LinkMan" şeklinde arama yaparak LinkMan kullanan siteleri bulabilirsiniz. Tabi en

üstteki en yüksek pr değerine sahiptir. Artık siz sırayla seçerek linkleri eklersiniz. Havadan back-link hemde

hızlıca.

Evet sanırım yöntem aklınıza yatmıştır. Sizde bir Türk olarak bu iş üzerine biraz kafa yorarsanız sağlam

yöntemler bulabilirsiniz...

Sandboxa Düşmeyin.

Arama motorları optimizasyonu (SEO) arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için eşsiz bir

yoldur. Buna rağmen bazı webmaster arkadaşlarımız bunu pek dürüstçe olmayan bir şekilde kullanıp üst

sıralara çıkmayı amaçlarlar. Bazı arkadaşlarımız da bunları bilmeden yapıp banlanabilirler. Bu yüzden

banlanmamak için aşağıda size vereceğimiz yöntemlerden kaçınmanızı tavsiye ederiz...

HIDDEN TEXT (SAKLI METİN)

Saklı metinler ziyaretçi tarafından görülmeyen veya dikkat edilmeyecek, okunamayacak içeriklerdir ve

arama motoru botları tarafından okunabilir. Fakat bir çok kaliteli arama motoru bu tür saklı metinleri spam

olarak algılarlar. Eğer arama motorlarındaki yaşantınıza devam etmek istiyorsanız saklı metin kullanmamanız

yararınıza olur...

SUBMISSION METHODS (KAYIT YÖNTEMLERİ)

Burada kayıt yöntemleri derken hiç de legal olmayan otomatik kayıt yazılımlarından bahsediyoruz. Bu

yazılımların size sunduğu tekniğin bir yararı olmayacağı gibi arama motorları tarafından spam gerekçesi ile

banlanma olasılığınız bulunmaktadır. Eğer illa yazılım kullanmak istiyorsanız gerekli bilgileri sizin belirlediğiniz

şekilde giren ve bundan sonra görüntü kodunu sizin girdiğiniz ve elle tamamladığınız yazılımlar daha faydalı

olacaktır...

DOORWAY PAGES (GİRİŞ SAYFALARI)

Giriş sayfaları genelde arama motorlarında özel bir kelime için daha iyi sonuç almak amaçlı yapılmaktadır.

Yani insanlar için değil arama motorları için yapılmıştır. Giriş sayfaları etik değildir çünkü bunlar insanlara

hizmet maksatlı yapılmamıştır. Büyük arama motorlarının bu tür giriş sayfaları kullanan siteleri banladıkları

bilinmektedir...

FREE FOR ALL LINKS (BEDAVA BAĞLANTILAR)

Kısaca FFA olarak geçen bu tür sitelere genelde tamamı ile karşılıksız ve ücretsiz olarak bütün siteler link

ekleyebilir. Bu yüzden FFA sitelerinin hemen hemen hepsi arama motorları tarafından dikkate alınmaz ve

indexlenmezler bile bu yüzden sitenize bir faydası dokunmayacaktır. Bu tür siteler spam sitelerden farksız

olmakla beraber ziyaretçilerinde ilgisini çekmezler...

PEKİ YÜKSELMEM VE İYİ YERLERE GELMEM İÇİN NE YAPMAM GEREKİR?

İyi yerlere gelmeniz için pratikteki en legal ve güzel yol sağlam bir içerik oluşturmaktır. Sürekli ziyaret

ettiğiniz siteleri bir düşünün. Peki bir de araştıdığınız ve bulmak istediğiniz siteleri düşünün. Neden ziyaret

ediyorsunuz bu siteleri? Tabi ki bir sebebiniz var. İçeriği için ziyaret ediyorsunuz. Bunu bildiğimize göre

sitemizde ziyaretçiyi harekete geçirecek bir içerik olması gerekitiğini çıkarabiliriz. Bundan sonrali adım siteyi

sürekli güncellemek ve her içeriğe linkinizi yerleştirmek olmalıdır.

SİTENİZİN TRAFİĞİNİ HIZLA ARTTIRMAK İÇİN 10 HARİKA YOL...

Web Forumlarında gördüğüm en çok sorulardan biridir: "Blogumun veya Websitemin trafiğini nasıl

arttırabilirim?". İnternette bunun için bir çok yol ve hile mevcuttur. İşte size "Internet Star" olmak için gerekli,

kanıtlanmış 10 yol.

1. Bedava içerik ile ziyaretçilerinizi teşvik edin. Bu makaleler olur veya çeşitli blog yazıları olur. İçeriğinizi

ziyaretçi için çekici hale getirin, bu paylaşacağınız şeyin (yazı, şarkı, program) son hali veya orjinali olabilir.

Ayrıca ziyaretçinize içeriğiniz değiştirme yenileme ve kendi blogunda, sitesinde yayınlayabilme hakkı

verebilirsiniz. Fakat bu yöntemi uygulayacaksanız paylaşacağınız içeriğin sonuna url adresinizi ekleyin ki

ziyaretçiler sizi rahatça bulabilsinler. Bu sayede sitenize fazlası ile geri dönüşüm yapabilirsiniz ve yazı değişik

sitelerde yayınlandıkça siteniz hem back-linkler hem de ziyaretçiler kazanmış olacaktır...

2. Forumunuza veya haber grubunuza üyelikleri ücretsiz yapın. Aktivitasyonu kaldırın, sitenizi ziyaretçilere

açın. Zaten bu günlerde ortalık forum ve haber grubu doldu. Sizin onlardan bir farkınız olmalı. Çok aktif ve

yararlı üyelerinizi ödüllendirin. Bu sayede onları teşvik etmiş olursunuz ve diğerlerini de hırslandırıp aktif

olmalarını sağlamış olursunuz.

3. Bedava dizin hizmeti veya sunun veya içeriğinizle ilgili ziyaretçiye faydalı olabilecek diğer sitelerin

linklerinin bulunduğu bir sayfa hazılayın. Dediğim gibi eğer hazırladığınız kaynak dizin sitenizin içeriği ile ilgili

diğer kaynak sitelere ve ilginç sitelere link veriyorsa zaten sitenize içeriği için giren bir ziyaretçi o içerikli ilgili

diğer sitelere ulaşmak isteyecektir. Sizin kaynak dizininiz ise o ziyaretçiye bir kitabın fihristesi gibi yol

göstereceği için bütün o sitelere ulaşmak istediği her an sizin dizininizi ziyaret edecektir. Bu da size sürekli bir

ziyaretçi demektir...

4. Ziyaretçilerinize ücretsiz e-book dağıtın. Ben 15 blogumda da bu hizmeti sağlıyorum. Bedavayı

seviyorum! (Kim sevmezki :) ). Bazı e-book yazarları kitaba sizin kendi reklam ve linklerinizi koymanıza izin

verir ve sizden alınan içinde sizin reklamınızın bulunduğu e-book bir çok yerde paylaşıma sunulacaktır. Bu size

hem verdiğiniz bedava e-book hizmetinden dolayı hem de yayınladığınız reklamlardan dolayı ziyaretçi

getirecektir...

5. Bedava dersler verin ve ders alanlar için özel sınıflar hazırlayın. Bu sizin web sitenizin chat odasında

olabilir mesela. Bilgiyi canlı olarak öğrenme fikri kişiyi sizin sitenizi ziyaret konusunda kesinlikle ayartacaktır.

Ayrıca siz ders verdiğiniz konuda bir uzman olarak bilineceksiniz. Bu dersleri özel haber grubları düzünleyerek

veya forumlarda da verebilirsiniz...

6. Düzenlediğiniz yarışma ve bahislere ziyaretçinize bedava giriş hakkı verin. Ödüller ziyaretçinizin ilgisini

çekecek ve dikkat uyandıracak olmalıdır. Bu sayede yarışmanıza kayıt olan kişi sonuçları görmek için tekrar

sitenize uğrayacaktır. Ödül illa para olacak diye bir koşul yok. Kaliteli bir kitap, çok kaliteli ve ilgi çekici üyeliği

ücretli olan bir siteye ücretsiz üyelik vs. vs...

7. Ziyaretçinize bedava yazılımları indirme olanağı tanıyın. Bu yazılımlar freeware, shareware veya demolar

olabilir. Ayrıca sitenizin bir bölümünü bedava yazılım dizinine dönüştürebilirsiniz. Eğer yazılımın yapımcısı siz

iseniz içine reklamınızı yerleştirin ve insanların onu dağıtmasına izin verin...

8. Sitenizden ziyaretçilerin faydalanabileceği bedava online servisler sunun. Bu pr öğrenme servisi olabilir,

sayaç servisi olabilir yani çoğtaltabiliriz bu örnekleri. Yalnız bu servislerinizin hedef kitleye yardımcı olabilecek

olmasına dikkat edilmelidir.

9. Sitenizden ziyaretçiye bedava danışma hizmeti sunabilirsiniz. E-mail veya telefonla da olabilir bu

yardım. İnsanlar bunu benimseyeceklerdir çünkü danışma fiyatları genelde yüksektir. Bir konuda onların

ihtiyacı olan bilgiyi onlara sağlamanız size o konuda internet çapında bir vasıf kazandıracak ve reklamınızı çok

kolay yapmış olacaksınız.

10. Eğer online bir klübü sahipseniz. İnsanlara bir yıllık bedava üyelik hakkı verin. Bu sayede insanlar sizin

hizmetinizi kullanmaları durumunda neler kazanacaklarını görürler ve üyeliklerini ücretli olarak devam

ettirirler. Bu bir oyun klübü, video klübü, yazı klübü olabilir. Eğer gerçekten çok benzersiz ve kaliteli bir

klübünüz varsa bu hizmeti en kötü ihtimalle bir ay vermeye çalışabilirsiniz...

Bu 10 harika yol size ziyaretçilerinizi sitenizi sürekli ziyaret etmeleri için ikna eder. Bunun yanında arama

motorları tarafından da es geçilmeyeceğinizi unutmayın...

NEDİR ŞİMDİ BU?: SEO DOSTU DİZİNLER

Seo dostu dizinler üzerine bu kadar çok konuştuktan sonra, seo dostu dizinin ne olduğunu açıklamanın

iyi ve önemli bir fikir olacağını düşündüm...

Şimdi ortak, standart inançlarla ve bir o kadar da kendi düşüncelerimizle “Seo Dostu” dizinlere bakacağız.

Bir SEO Dostu dizin

-Gelişmeyi temin etmeli, tek linkle istenilen web sitesine gidilebilmeli (Yani ne başka sitelere gitmemeli,

yeni pencereler açılmamalı, basit javascriptler olmamalı).

-Site sahibinin sitesini dizine eklerken girdiği açıklamaları kullanmalı ve değiştirmemeli.

Benim kişisel bir özelliğim: Kişisel bir websitemi bir dizine kayıt ederken hep dizinin genel kalitesini tespit

etmeye çalışırım. Benim tanımımda bir dizin için kaliteyi ölçerken;

1-) Spam (Boş, gereksiz) sitelerin başvurularını kabul ediyorlar mı?

2-) Bir biri ile ilgili siteler bir arada gruplandımı veya ilgisiz alakasız siteler bir arada mı diye bakarım...

Yukarıdaki iki soruyu dikkate alırım ve cevaplar olumsuz ise o dizin SEO dostu değildir diye düşünürüm.

Eğer bir dizini gezerken eğer o dizinde Adsense İpucları ile Webmaster Forumunu aynı kategoride

görürsem anlarım ki bu dizin benim siteme bir kazanç sağlamaz. Yani sitemin bir kazancı olmaz. Çünkü

adsense ipuçlarının bulunduğu bir sitenin yanında webmaster forumunun pek dikkat çekmez ve ziyaretçi

kazanamaz. Bu benim kişisel görüşüm ve “Bu nicelikli back-link meselesi, kalite meselesi değil” diyenlerle

aynı görüşte değilim. Benim için bu tür dizinlerin FFA yani Free For All Türkçesi bütün herşey için bedava

link sayfalarından bir farkı yoktur.

EKLEMEYE DEĞER BİR DİZİN OLDUĞUNA NASIL KARAR

VERİRİRİZ???

Bütün back-linkler önemlidir dedik. Bu tamamı ile doğru yalnız bazı back-linler faydalı değildir çünkü onlar

back-link değildir. Demek istediğim bazı sitelerden aldığınız linkleri arama motorları back-link kabul etmez.

Şimdi hangi dizinlere eklemeniz gerektiğini yani hangi sitelerden alacağınız linkleri arama motorları daha

çok sever bu konuya geçelim...

Günümüzde bir dizin sitesine değer biçilirken kullanılan en büyük ölçü toolbardaki pr değeridir... Herkes

bilir ki bu bir dizin sitesine değer biçmek için iyi biryol değildir, fakat diğer yollar çok fazla işlem gerektirdiği

ve uzun zaman aldığı için herkes bu çok basit ve yetersiz yol olan toolbardaki pr değerine bakmak ile dizin

sitesine değer biçer...İşte size dizin sitelerini değerlendirmede kullanılacak 2 çekirdek parametre:

1-)Nitelikli ziyaretçi sağlayarak sitenize direkt katkı yapar.

2-)Size back link sağlayarak aramalarda daha üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur.

Buraya kadar söylediklerim konusunda sanırım sizinle hemfikiriz! Anlaşmazlıklar bu iki parametreyi nasıl

ölçeceğimizi tespit konusunda karşımıza çıkıyor. Birinci parametreyi ölçmek genelde basittir. Gelecekte size

kazandıracağı ziyaretçi sayısını bu günden tahmin edemezsiniz. Bu bir tahmindir ve dizin sahibi size kendi

dizininin sizin sitenizin bulunduğu kategoriye ve benzer kategorilere ne kadar trafik yolladığını belirtmeyebilir.

Bu yüzden bu parametreyi sitenizi kayıt ettirirken ve sonuçlarını gözlemlemeyi beklerken zaman ve/veya para

harcayarak ölçebilirsiniz...

Eğer birden fazla siten varsa şu şekilde deneme yapmak daha mantıklı olacaktır: İlk önce bir sitenizi kayıt

edersiniz, bakarsınız ki size ziyaretçi şeklinde dönüş oluyor o zaman diğer sitelerinizi de eklersiniz. Bu konuda

illa ki deneme yapmanıza gerek yoktur. Webmaster'ların görüş alış verişi yaptığı ortamlarda deneyimlerden

fayda edebilirsiniz. Başkalarının deneyimlerini tekrar yaşayarak öğrenmek aptallık olur. Bu bir atasözü. Birileri

sizden önce sitesini o dizine kayıt etmiş olabilir. Bu bilgiler size önceden bir fikir sağlayacaktır...

İlk parametreden hemen geri dönüşüm beklemek manasız olduğu için bu süreçte ikinci parametre

değerlerine göz atalım. Sitenizin linkinin yayınlanacağı sayfanın pr değeri, dizinde kayıtlı olan sitelerin kalitesi,

dizininin parça parça kalitesi, dizinin bir bütün olarak kalitesi, geçersiz link sayısı... gibi bir çok ölçüyü

kullanabiliriz.

Bu günümüz webmasterlarının site eklerken neden genelde toolbardaki pr. değerini ölçü aldığını gösterir.

Çünkü diğer türlü biraz önce saydığımız gibi bir çok ölçü kullanmamız ve zaman harcamamız gerekecek. Hem

zaman olmamasından dolayı, hemde bu işler için zaman harcanmak istenmemesinden dolayı sizler için

aşağıdaki siteyi öneririm:

http://www.seomoz.org/tools/page-strength.php

Dizinleri ölçek amaçlı bu aleti kullanmak isteyenler için harika denebilecek bir site.

DİZİNLERE PARALI KAYIT OLMANIN GETİRİLERİ

Bu yazımızda daha önceki yazılarımıza paralel olarak neden dizinlere ücretli kayıt olmamız gerektiğini

anlatacağım. Lakin para harcanan bir işlem için gerçekten sağlam sebeplerimiz olmalı.

Peki neden bir dizine ücretsiz veya karşılıklı değil de paralı kayıt olmanız gerekir? Bunun bir kaç tane

sebebi vardır. Bunları belirttikten sonra size yazının sonunda bir takım tavsiyelerim olacak bu yüzden

yazının tamamını okumanızı tavsiye ederim. Yoksa doğru bilgilerle yanlış noktalara yatırım yapabilirsiniz.

İnternet bir yatırım alanıdır. Eğer bir şeyler elde etmek yani kazanmak istiyorsanız mutlaka yatırım

yapmalısınız. Bu yatırım başta sitenizin yapımı için gerekli harcamalardır. Domain, hosting, script vs. gibi

kurulum aşamasında bazı masraflar karşınıza çıkar. Bundan sonra iş reklama gelir. Sitenizin tanıtımı için

reklam şarttır. Halk arasında bir tabir vardır: Tavuk bile doğururken yumurtasının reklamını yapar ve avazı

çıktığı kadar gıdaklar denir. Günümüzde büyüklü, küçüklü her şirket reklamını yapar. Sizin sitenizin de

küçük ölçekli bir şirket olduğunu varsayarsak sitenizin de reklama ihtiyacı olduğu sonucuna varabiliriz. Bu

reklam arkadaşlar, eşe dosta duyurma ile olmaz. Çorap, kazak falan satmıyoruz bu noktada hizmet

satıyoruz, bilgi satıyoruz. En iyi reklam şekli arama motorları iledir. Sitenizin konusunda arama motorlarında

üst sıralara çıkmak size fazlası ile yeterli olacaktır. Fakat bu o kadar kolay değildir. Yani siteniz bir anda

konusundaki aramalarda tavan yapmaz hatta bir süre arama motorları tarafından bilinmez bile. İşte bu

noktada sağlam bir back-link yapılanmasına ve reklama ihtiyacınız vardır.

Arama motorlarına göre siteniz ne kadar çok link alırsa o kadar çok iyisiniz demektir. Yani sizin siteniz bir

çok site tarafından tavsiye ediliyor demektir. Eğer link aldığınız sitenin konusu sizin sitenizin konusu ile

aynıysa çok kaliteli bir back-link elde etmişsiniz demektir. Çünkü arama motorları basit bir mantıkla sizin

rakibinizin sitesinin size link vermesini sizin sitenizin kalitesine bağlar. Link alırken elinizden geldiği kadar

yüksek pr değeri olan linkleri almaya çalışmalısınız. Bu sizin için daha faydalı olur.

Şimdi dönelim konumuzun aslına. Neden dizinlerden paralı link almalıyız? Bu soruyu maddeler halinde ele

alacağım sizler için...

1. Parasız veya karşılıklı link alabilmek varken neden paralı link almam gerek diye düşünüyorsanız size

şunu hatırlatmak isterim. Bu dizinlere sizin haricinizde yüzlerce ve binlerce site kayıt yaptırıyor. Ve eğer siz

bu dizinden ziyaretçi kazanmak istiyorsanız en yukarıda görünmeniz gerekir. Mesela sitenizi "ARABALAR"

kategorisine ücretsiz kayıt ettiniz ve kabul edildiğiniz andan itibaren siteniz o kategoride en üstte çıkıyor.

Fakat sizden sonra 100 site aynı kategoriye kayıt yaptırınca siteniz bırakın ilk sırayı onuncu sayfayı bile zor

görürsünüz. Bu durumda ziyaretçinin sitenizi bulma olasılığı milyonda birlere kadar düşer. Fakat paralı

kayıtlarda kategorinizde daima ilk sayfada ve en üstte ayrıca özellikle belirtilmiş bir kutucuk içerinde

olursunuz...

2. Eğer benim dizinden gelecek ziyaretçiye ihtiyacım yok ben arama motorlarında üst sıralarda olmak için

back-link istiyorum diyorsanız. Size şunu hatırlatmak isterim. "ARABA" kategorisindeki ilk link sayfası dizin

açıldığından beri vardır fakat diğer sayfalar link sayısı arttıkça açılır ve ilk sayfaya göre daha yenidirler. Yani

yeni kayıtlar yapıldıkça sizin siteniz hep yeni açılacak sayfalara gerileyecek ve açıkcası pr değeri olmayan

sayfalarda yer alacaksınız belkide Google tarafından uzun bir süre bilinmeyecek bir sayfa. Bu durumda bir

back-link sağlamış olmazsınız veya .ok kalitesiz bir back-link sağlamış olursunuz. Eğer paralı kayıt

yaptırsanız her zaman ilk sayfada yani dizin ile eşit zamanda açılmış pr değeri daha yüksek bir sayfada

daimi olarak yer alacaksınız. Bu sayede kaliteli bir back-link elde etmiş olursunuz...

3. Karşılıklı link alıp ücreti azaltmayı veya hiç ücret ödememeyi düşünüyorsanız. Bu durumda size

karşılıklı link değişimi ile karşılıksız link almanın arama motorlarının gözünde aynı derecede olmadığını

hatırlatmak zorunda kalacağım. Yani düşünün siteleri insanlar olarak, link vermeyi ise övgü olarak algılayın.

Eğer iki kişi birbirini övüyorsa bunların aralarında anlaşmış olup sizi kandırdıklarını düşünebilirsiniz. Fakat

bir kişi gelip size bir başkasını övüyorsa ve bundan diğerinin haberi yoksa övülen kişinin gerçekten iyi biri

olacağını düşünürsünüz. Hele bu iki kişi aynı meslek erbabı ise o zaman daha iyi olur. Çünkü öven kişi

diğerinin yaptığı mesleği biliyordur ve övdüğü kişinin o işi iyi yaptığını düşünürüz. Son noktayı koymak

gerekirse bir doktorun bir doktoru övmesi ile bir manavın bir doktoru övmesi bir değildir. Hele bu

doktorların ağız birliği yapıp birbirlerini övmeleri hiç bir değildir...

Konumuz bitti fakat yazımız bitmedi. Şimdi en önemli noktaya değineceğiz. Bu nokta yatırımınızı doğru

yapmanızı sağlayacaktır. Bir dizine paralı kayıt olmak güzeldir bunu öğrendik fakat bu her dizin için geçerli

değildir. Bu noktada size detaylı araştırma yapmanızı öneriyorum. Kitabın sonundaki kaynakça bölümünde

dizin tavsiye başlığı altındaki siteleri incelemenizi tavsiye ederim...

DMOZ FAKTÖRÜ

Dmoz hakkında piyasadaki forumlarda o kadar çok yorum varki. Gerek negatif gerek pozitif olsun hemen

hemen hepsi bu konuya bir ışık tutuyor. Şu bir gerçektir ki Google hala DMOZ'u yedek dizin kaynağı olarak

kullanmakta ve bu değişene kadar da DMOZ'da listelenmek çok büyük bir önem arzetmektedir. Diğer bazı

Seo yönetemleri ile de DMOZ'da listelenmeden Google'da yüksek sıralar elde edebilirsiniz fakat eğer

alabilirseniz DMOZ çok kaliteli bir back-link olacaktır sizin için.

Peki DMOZ'a link eklemek için ne kadar zaman harcamanız gerekiyor?

DMOZ'a link eklemek en fazla 15 dk. civarında bir zamanınızı alır ve sonrası için beklemeniz gerekecek.

DMOZ'da sitenizi göstermek için iki yolunuz var. Zor olan yol: Sitenize uygun kategoriyi bulup orayı

açacaksınız ve site ekle bölümünden sitenizi ekleyeceksiniz. Kolay olan yol ise: Sitenizin veya şirketinizin

hitap ettiği ve bulunduğu bölgedeki kategorilere inmek, oradaki en uygun kategoriyi seçmek ve sitenizi

eklemek. Evet belki bu DMOZ'un çok derinlerinde ve sitenize pek uymayan bir kategorideki link olabilir

fakat unutmayın sonuçta bu bir DMOZ linki... :)

Peki bu link ne kadar güçlü?

Eski bir iş verenim ev güvenlik işleri şirketi sahibiydi. 2 yıl boyunca şirketinin sitesi için ilgili sitelerden

kaliteli linkler aldılar, Ev güvenliği ile ilgili ve kendileri ile ilgili muhteşem denebilecek başlıklar ve içerik

oluşturdular. Düzenli bir program ile dizinlere kayıt oldular ve reklam yaptılar. Bütün bunlar Google'da onlar

için en önemli kelime olan "Ev Güvenliği" kelimesi konusunda karşılıksız ve ödülsüz kaldı.

Sonra 8 ay önce onların sitelerini DMOZ'a bölgesel olarak Güvenlik Şirketleri kategorisine ekledim ve tam

6 ay sonra siteleri bu kategoride listelenmeye başladı. Bu listelenmeden tam 3 gün sonra da artık onlar

Google da "Ev Güvenliği" konusundaki aramada birinci sırada çıkmaya başladılar. Üstelik açıklamanın bir

kısmı onların meta-tag'leri ile ilgili değildi ama DMOZ yine de listeliyor.

Son olarak DMOZ'a kaydolurken sitenizi eklemek istediğiniz kategorinin editörü olup olmadığına dikkat

edin. Onlar genellikle meşgul olurlar ve kaliteli siteleri belirlemek için çok seçici davranırlar. Sonuç olarak

sabırlı olun ve sandelyenize rahatça oturup DMOZ'un beraberinde getireceklerinden faydalanıp zevk almaya

bakın...

SİTENİZİ DİZİNLERE KAYDETMENİN FAYDALARI

Şüphesiz ki websitenizi arama motoru dostu ve yüksek pr değeri olan dizinlere kayıt etmek faydalıdır,

peki neden? Bir çok webmaster forumunda hemen hemen herkesin sorduğu ve genelde askıda kalan bir

soru vardır:

// Neden sitemi dizinlere kayıt etmeliyim?

Sitenizi dizinlere kayıt ettirmenin size neler kazanacağı ve önemi konusunda diğerleri kendi düşüncelerini

belirtmeye çalışadursunlar, size tek taraflı link almanın 2 adet değişmez ve açık faydasını yazacağım.

1. Arama motoru robotları yüksek pr değerli dizinleri çok sever. Bu robotlar yüksek pr değerli dizinleri sık

sık ziyaret eder ve aktif bir şekilde oradaki linkleri de izler. Yani sizin sitenizi. Buradaki fayda sitenizin arama

motoru robotları tarafından hızlı bir şekilde ziyaret edilmesi demektir. Benim görüşüme göre büyük ihtimalle

de en büyük faydasıdır bu. Kendi sitenizi direkt olarak büyük bir arama motoruna kaydederek alacağınız

sonuçtan daha hızlı bir sonuç alabilirsiniz bu şekilde...

2. Sitenizi dizinlere eklemekle pr değerinizin gelecekte yükselmesini sağlayabiliyorsunuz. Sahte pr değeri

gösteren dizinler bir yana, gerçekten yüksek pr değeri olan bir dizinden alacağınız linkin size faydası

büyüktür ve sitenizin gücünün bir göstergesi olarak kabul edilebilir. Ayrıca yüksek pr değerli bir websitesi

sahibi olmak link satarak size ileride para kazanma şansı sağlayabilir...

Bir çoğunuz belki bu kadar mı diyebilir. Tabi ki değil ama bu kitap başlangıç düzeyi olduğu için şimdilik bu

kadar bilgi yeter. Zaten sadece bu iki sebep bile sitemizi dizinlere kayıt ettirmek için yeterli...

BACK-LINK NEDİR? ve BACK-LINK ÇEŞİTLERİ

Back-link yabancı bir kavramdır. Türkçeye çevirmek gerekirse geri bağlantı veya arka bağlantı diyebiliriz.

Diğer sitelerin sizin sitenize verdiği her bir bağlantıya back-link deriz. Back-link sayısı arama motorları

gözündeki değerinizle doğru orantılıdır. Şimdi isterseniz back-link çeşitlerini ve nasıl alabileceğinizi

inceleyelim...

Karşılıklı Link: Bu iki sitenin birbirlerinin linklerini yayınlamaları ile gerçekleşir.

Tek Taraflı Link: Bu ise bir sitenin karşı siteden link almadan o siteye link vermesi demektir.

Karşılıklı link değişimi doğru yapıldığı zaman çok getirisi olan fakat bir o kadar da zamandan

kaybettiren bir işlemdir. Bu süreç içerisinde webmaster sitesi ile link değişimi yapacağı siteleri internetten

tarar. İlk olarak uygun sitelerin bir listesi yapılır. Sonra webmasterlarına bir mail yollanarak istek belirlenir.

Örnek bir mail yazmak gerekirse:

Değerli webmaster;

Link değişimi yapmak için içeriğime uygun kaliteli siteler ararken sizin siteniz ile karşılaştım. Size karşılıklı

link değişimi yapmayı teklif ediyorum. Sitemin bilgileri aşağıdaki gibidir.

Başlık: SEO ve DİZİN MAKALELERİ BLOGU

ADRES: http://www.sitebir.org

AÇIKLAMA: Seo ve dizin makaleleri. Phpld ve diğer dizin scriptleri ile ilgili bilgiler, temalar, eklentiler ve

ücretsiz e-kitaplar...

Eğer ilgilenirseniz sitenizin bilgilerini ve linkimizin nerede bulunduğunu bize mail yolu ile bildiriniz.

Eğer ilgilenmiyorsanız cevap vermemeniz bize düşüncenizle ilgili bir fikir verecektir.

Vakit ayırdığınız için teşekkürler...

Adınız

E-Posta Adresiniz

www

Eğer cevaplar almaya başlarsanız kabul eden sitelerin linklerini bir an evvel ekleyin ve eklediğiniz sitenin

webmasterına linki eklediğinizi ve eklediğiniz linkin sayfasını belirten detaylı bir bilgilendirme maili yollayın.

Bu değişime devam etmek için değişim yaptığınız siteleri tek tek rutin olarak olarak kontrol etmelisiniz ki

değişime devam edebilesiniz. Genelde çoğu webmaster sözünü tutar ama yine de aralarından çürük elma

çıkabilir dikkatli olmalısınız.

Tek taraflı link değişimi alabileceğiniz en iyi back-linktir. Alması ise genelde çok zordur. Ama eğer

sonucunda alınacak ödüller varsa uğraşmaya değer değil mi?

Tek taraflı link almanın en kolay yolu sitenizi dizinlere kayıt etmektir. Piyasada bir sürü bedava kaliteli

dizin var, kayıt olabildiğiniz kadar dizine kayıt olun buna değer.

Ayrıca paralı bir takım dizinlerde vardır. Bütçeniz elverdiğince bütün dizinlerde sitenizle ilgili kategorilerde

görünmeye çalışın.

Eğer makale yazma gibi bir yeteneğiniz varsa sizin makalenizi izin verirseniz kendi sitesinde yayınlamak

isteyen çok kişi olacaktır. Tabi makalenizin altında da sitenize giden bir link ile. Kimileri bu durumda çifte

içerikten dolayı arama motorlarının sitesini banlayacağını düşünür. Bu durum için ise önerebileceğim

makalelerini en önce kendi sitenizde yayınlamanızdır.

Son olarak bir siteye sizin linklerinizi karşılıklı veya karşılıksız yayınlayabilir fakat yayınladığı linkin

açıklamasında anahtar kelimelerinizin olmasına özen gösterin.

BÜTÜN BACK-LINKLER ÖNEMLİDİR!!!

Sitesi için back-link yapma çalışmalarına başlayan bir webmasterı çoğu zaman düşündüren ve ona vakit

kaybettiren bir işlem vardır: Back-link alacağı sitelerin pr değerlerini öğrenmek...

Ne yazık harcadığımız şu zaman!!!

Bu günün pr0 sitesi yarın pr6 olabilir. Ben bunu bizzat kendime ait iki sitemde yaşadım. Belli bir seviyeye

geldikten sonra pr6 ile ödüllendirildiler. Şimdi ise ben pr0 iken link almaya tenezzül etmeyenlere soruyorum

pr6 olduğumda nasıl almayı düşünüyorlar...

Yukarıda anlattığım senaryo herkes için aynı değildir. Önemli olan bir site şu an çok yavaş yükseliyor

olabilir fakat siz o sitenin webmasterını tanımıyorsunuz ve sitesini geliştirmek için ne kadar çalıştığını

bilmiyorsunuz. Kendinizi göz önüne alarak düşünün sitenizi daha iyi bir yere getirmek için çalışmıyor

musunuz? Eğer öyle olmasaydı bu kitabı okuyor olmazdınız. Yani siz aylar sonra meyve verecek bir ağaçtan

meyvenizi ayırtmış oluyorsunuz.

Üstelik bir sitenin pr değeri sıfır olabilir hatta hiç pr değeri bile olmayabilir fakat site tonlarca ziyaretçi

alıyordur. Şimdi siz günlük 11k ziyaretçi alan bir siteyi pr değeri sıfır diye es mi geçeceksiniz? Evet bence de

aptalca olurdu.

Bu yüzden elinizden geldiğince çok back-link alın. Vakit kaybetmeyin. İnanın faydasını göreceksiniz...

NASIL BACK-LINK ALIRIZ?

Back-link almanın önemini sanırım kavradık. Şimdi ise nasıl back-link alabileceğimize dair bir yazı var

sırada. Çoğu zaten bilinen sağlam yöntemler ama unutmayalım zaten bu kitabı seo hakkında hiçbir şey

bilmeyen birinin seviyesine göre hazırladık...

DİZİNLERE EKLEME: En meşhur yöntemdir sitenizi dizinlere eklemek. Bence en kolay ve kısa vadeli

yöntemdir ayrıca. Çünkü ortalıkta bir sürü dizin var ve bununla da yetmiyor size hangi dizine eklemenizin

daha yararlı olacağını söyleyen bir çok kaynak var. Bu yüzden sizin yapacağınız ilk şey sitenizi bulabildiğiniz

her dizine eklemektir.

LİNK DEĞİŞİMİ: Link değişimleri de back-link almak için önemli bir yoldur. Bu durumda dikkat etmeniz

gereken iki şey var. Birincisi elinizden geldiği kadar kendi siteniz ile uzaktan yakından ilgili siteler ile link

değişimi yapın. Sizin sitenizle içerik bakımından alakası olmayan siteler ile ise kısa dönemde size bir şey

kazandırmayacaksa link değişimi yapmayın. Yani burada pr değerinden ve ziyaretçi sayısından

bahsediyorum. İkincisi ise webmasterları aşırı rahatsız etmeyin. Yani yüzlerce webmastera link değişimi

yapmak istediğinizi belirten aynı maili yollamayın. Kısacası spam yapmayın. Bu belki işe yarar ama siz bile

hangi webmaster ve hangi site ile link değişimi yapmak istediğinizi unutabilirsiniz. Ayrıca bu sizin

ciddiyetsizliğinizi ve işe emek harcamaktan kaçındığınızı gösterir. Bu yüzden link değişimi yapacağınız siteyi

dikkatle inceleyin ve webmasterına bilgi dolu sağlam bir mail gönderin. Önceki konularda örnek bir mail

yazmıştık. Bu daha çok işinize yarayacaktır.

SAĞLAM İÇERİK: Evet benim ve hemen hemen her internet kullanıcısının sevdiği şey tabi ki içerik. Güzel

bir site yapın ve kaliteli bir içerik oluşturun. Eğer insanların hoşuna gidecek bir şeyler varsa ve sitenize link

veriyorlarsa o site gerçekten işe yarar demektir.

FORUMLARDA POST ATMAK: Bu başlığı atmakta çok kararsız kaldım fakat sonradan yazmaya karar

verdim ve bunu açıklamak istedim. Forumda post atmaktan kastım şudur: “Bir foruma üye ol ve oraya

katkıda bulun.”. Bunun anlamı bir foruma üye olup linkinizi bin defa spamlamak demek değildir. Bir çok

forum size imza için bir alan verir. Siz de oraya linkinizi yazarsınız buyurun size back-link. Eğer forumda

dürüst ve düzenli bir üye olarak tanınıyorsanız bu size back-linkten ziyaretçi de kazanacağınız manasına

gelir. Spam yapmak sizi amatör göstermekten başka bir şey yapmaz. Zaten bu türden açacağınız konular

da aynı gün bir moderatör tarafından daha arama motorları linkinizi görmeden silinecektir...

RSS BESLEMESİ: Rss beslemeleri sitenizin içeriğinin başka sitelerde veya programlar aracılığı ile bir köşe

bir bant halinde yayınlanmasını sağlar. Yani içeriğiniz bir başka sitede altında Orijinal sizin sayfanıza giden

bir link ile yayınlanması. Buyurun size back-link...

MAKALE EKLEMEK: Eğer bir konu ile ilgili bilgi birikiminiz var ise bunu yazılara dökün yani yararlı

makaleler yazın. Yayınladığını ve altında sitenizin linkinin bulunduğu her makale bir adet back-link demektir.

Ve makale yazmanın en güzel tarafı ise genelde bir makaleyi onlarca siteye ekleyebilirsin ayrıca başkaları

size hiç zahmet vermeden makaleleri kendi sitesine koyar ve back-link sayınız artar. Gerçi güzel ülkemde

makale siteleri pek yaygın değil ama ben şahsım adıma sayılarını çoğaltmak için ücretsiz scriptleri toplayıp

webmasterlara sunmaya çalışıyorum. Çünkü makale siteleri aynı zamanda bilgi depolarıdır ve bizim bu tarz

sitelere çok ihtiyacımız var...

BİZE LİNK VERİN KODU: Sitenizin yerinde “bize link verin” kodu için alan oluşturun. Bu kod basit bir

HTML kodudur ve insanlar sadece kopyalayıp kendi sitelerine yapıştırırlar. Bu genelde bir çok sitede vardır

bu yüzden farklı olmak size çok şey kazandıracaktır. Sadece yazılardan oluşan kodlar vermeyin. Bununla

birlikte güzel bannerlar hazırlayın bunlar göze hitap etsin ve bir çok çeşidi olsun. Karşıdaki kişiye seçme

şansı tanıyın. Bu sayede kişi tasarımına en uygun olanını seçer. Hatta bazı kişiler buna bende dahilim

tasarımı tamamlamak için bannerlara ihtiyaç duyarlar bu neden sizin sitenizin güzel bannerları olmasın?

LİNK SATIN ALARAK: Back-link alma ile ilgili yazımızın son maddesine biraz da bütçesi elverenleri

ilgilendiren maddesine geldik. Eğer paranız varsa size önerebileceğim son yöntem para ile link satın

almanızdır. Unutmayın madem parası ile satın alıyorsunuz o zaman pr değerine ve sitenizin içeriği ile ilgili

olmasına dikkat edin. Bu sayede hem back-link hem de ziyaretçi kazanmış olursunuz...

DİZİNLERİN ÖNEMİ NEDİR?

Dizinlerin önemini anlatmadan önce bir dizin nedir, işlevi nedir gibi soruların cevaplarını vermek

istiyorum. Dizinler interneti kategorize eden ve aradığınız websitelerini daha rahat bulmanızı sağlayan

sistemlerdir. Arama motorları bazen size aradığınız kelimeler için doğru sonuçları veremeyebilir çünkü spam

dediğimiz aldatıcı tarzda siteler vardır. Yani siz bir hastalıkla ilgili bilgi arıyorsunuz ve o hastalığın ismini

arama motorunda aradınız. Sonuçta ilk gelen sayfayı açıyorsunuz ve karşınızda arkadaşlık sitesi. Bu tarz

aldatıcı siteler ile uğraşmadan direkt olarak konu ile ilgili sitelere büyük dizinlerden rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Dizinler daha güvenlidir. Çünkü siteleri robotlar değil insanlar inceler ve aldatmaya meydan vermeyecek

şekilde siteleri eklerler.

Biraz önce dizinlerin genel olarak insanlara yararlarını anlattım. Şimdi biraz da bizi asıl ilgilendiren bölüme

geçmek istiyorum. Bir webmaster olarak sitenizin dizinlerde bulunmasının bir çok önemi vardır. Birincisi

dizinleri arama motorları çok sevmektedir. Özellikle Google tarafından desteklenen DMOZ'da ise sitenizin

bulunması çok önemlidir. Çünkü Google DMOZ'u desteklemektedir hatta kendi dizininin kaynağı da

DMOZ'dur. DMOZ'da sitenizin bulunması demek sitenizin daha çabuk indekslenmesi demektir. Ayrıca DMOZ

gibi büyük dizinlerin iyi bir ziyaretçi kitlesi vardır ve size gerçekten sağlam bir ziyaretçi grubu gönderebilir.

Dizin seçimi ve dizinlerin önemi ile ilgili daha detaylı bilgileri sıradaki başlıklar altında inceleyelim...

NASIL BİR TASARIM ve KODLAMA

Tasarım ve programlama konusunda pek profesyonel olmadığımı ifade etmek zorundayım. Fakat en

azından iyi bir seo için nasıl bir tasarım ve kodlama gerektiğini biliyorum ve size de bunlardan

bahsedeceğim. Yani size ne yapmanız gerektiğini söyleyeceğim fakat nasıl yapacağınızı söyleyemeyeceğim.

Bu konuda dürüst olmak ve kendimi size tasarım ve programlama uzmanı olarak göstermek istemiyorum.

Evet önce göze hitap edelim değil mi. Siz bir internet kullanıcısı olarak gezdiğiniz siteleri kontrol edin ve

onların nasıl bir şekilde düzenlendiğine iyice dikkat edin. Birde hangi siteleri hemen kapattığınızı ve hangi

sitelerin gözlerinizi yorduğuna dikkat edin. Bunlar size nasıl bir tasarım sorusunun cevabına ışık tutacak

incelemeler olacaktır.

Birbirine bariz bir şekilde girmiş renkler, aşırı büyük resimlerden dolayı on saate açılan sayfalar ve her

tarafı reklam dolu olan sayfalar bariz bir şekilde bizi deli ediyor. Bunlardan aklı başında birçok webmaster

kaçınıyor zaten. Fakat sizi ayıracak başka şeyler olmalı. Yani siz daha da detaya inmelisiniz. Örneğin

renklerin dilini araştırın. Her rengin bir anlamı vardır. Sizde sitenizin içeriğine göre onu anlatan renkleri

daha fazla kullanın. Örneğin yeşil güvendir. Ben şahsen yeşili çok severim ve dikkat ederseniz banka

logolarının çoğunda yeşil kullanılmaktadır. Diğer renklerin manalarını da internetten çok rahat araştırarak

bulabilirsiniz. Başka detaylar mesela reklamlar. Eğer yeni bir site iseniz bir süre reklam kullanmayınız. Daha

sonraları sitenizde pek belli olmayacak içerikle uygun hatta içeriğin bir parçası şeklindeki reklamları

kullanabilirsiniz.

Bir sitedeki en önemli noktalardan biri navigasyon menüsüdür. Bu menü ziyaretçinin can simididir. Bu

sayede sitede rahatlıkla gezer ve istediğini rahatlıkla bulur. Hazır butonlar kullanmayınız. Bunlar sitenizi

çocukça gösterir. Bu bahsettiklerime Frontpage deki butonlarda dahildir. Nasıl bir menü derseniz size

sitenizi tam anlamı ile ifade eden ve CSS ile hazırlanmış menüleri tavsiye ederim. Google CSS'yi çok sever

ve arkadaşlar inanın CSS bir site için büyük kolaylıktır. Tek bir dosya halinde hazırlanır ve kodlamada gerekli

yerlerde çağrılarak kullanılır. Yani menünün değişmesi gerektiğinde bütün sayfaları tek tek değiştirmek

yerine sadece tek CSS dosyasını değiştirmeniz yeterlidir. Eğer CSS'den anlamıyorum diyorsanız hiç dert

etmeyin öğrenmesi çok kolay. Hatta öğrenmeden bile internetteki hazır servisler ile istediğiniz bir CSS

menüyü dakikalar içinde oluşturabilirsiniz. Böyle bir uygulamayı R10.NET webmaster forumunda The Hawk

takma adı ile CSS bölümünde anlattım. İsterseniz inceyebilirsiniz...

Sitenizde bir sitemap yani site haritası bulundurun. Site haritası sitenizdeki sayfaların tamamının

linklerinin bulunduğu sayfadır. Bunu kendinizde hazırlayacağınız gibi eğer çok fazla sayıda sayfanız varsa

ücretsiz hizmet veren sitelerden faydalanabilirsiniz. Kitabın sonunda kaynakça kısmında bu hizmeti veren

sitelerin bir kısmını verdik oradan faydalanabilirsiniz.

Sayfa uzantılarınız statik olsun yani .html veya .htm gibi. Bu şekilde arama motorları sitenizi daha iyi

indexler. Php ve asp ile programlanmış sitelerinizi Birkaç kod değiştirerek statik hale getirebilirsiniz.

Kullandığınız script açık kaynak kodlu ise genel destek sayfasından bunun için yardım isteyebilir veya ücretli

olarak kodlama yaptırıyorsanız uzantıların statik olmasını baştan isteyin. Lakin artık bu seonun en öenmli

ayaklarından biridir. Statik uzantılı siteler seolu siteler diye tanımlanır.

Bir sayfada elliden fazla bağlantı kullanmamaya özen gösterin ve kullandığınız resimlerde ALT tagi

kullanmaya özen gösterin yani resimlere gizli açıklamalar girin.

Frontpage kullananlar iyi bilir her yeni sayfanın kodlamasında ROBOTS taglari kullanılır. Siz bunun yerine

robots.txt dosyasını kullanın. Google'da arama yaparak bu dosya ile ilgili daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ayrıca tasarım ve kodlamada size dediğim gibi beğendiğiniz siteleri ve siz beğenmesenizde genelin ilgisini

çeken siteleri inceleyiniz ve kendinize birkaç örnek belirleyiniz...

DOMAIN SEÇİMİ

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.



Bu konu ile fazla detaya girmeyeceğim çünkü girecek bir detayımız yok. Öncelikle seçeceğiniz domain

adında anahtar kelimelerinizin bulunması çok önemli. Çünkü arama motorları yapılan aramalarda alan

adlarına önem veriyor.

Bir alan adı seçerken bir Türk olduğumuzu varsayarsak kullanacağımız anahtar kelimelerde de Türkçe

karakter olacağını varsayarsak şunu söyleyebilirim ki alacağınız alan adında Türkçe karakter

kullanamayacaksınız. Mesela sitenizin anahtar kelimelerini kendi adınız olan “Sinan Şaran” şeklinde

belirlediniz fakat aldığınız alan adında Türkçe karakter kullanamayacaksınız yani alan adınız muhtemelen

sinansaran.com/net/org vs. şeklinde olacaktır. Fakat arama motorlarındaki aramalarda “Sinan Şaran”

şeklinde aranacağınız için çıkan sonuçlarda domain adınızdaki sadece sinan kısmı bold yani kalın

gösterilecektir. Yani sinansaran.com şeklinde görünecektir. Bu yüzden eğer çok uzun anahtar kelimeleriniz

var ise bunlardan Türkçe karakter içerenlerini göz ardı ederek alan adınızı kısaltabilirsiniz. Bu size daha

akılda kalıcı ve kolay bir domain elde etme şansı tanır.

İkinci önemli etken ise alan adınızın ömrüdür. Yani alacağınız ad yeni ise işiniz çok demektir. Fakat ikinci

el ve geçmişi temiz olan bir domain edinmeniz sizin daha da yararınıza olacaktır. Yalnız ikinci el domain

alırken dikkat etmeniz gereken şeyler var. Bunlardan en önemlisi alacağınız domainin zamanında arama

motorları tarafından banlanmamış olması gerektiğidir. Eğer böyle ise arama sonuçlarında çıkmazsınız. İkinci

önemli nokta ise alan adının daha önce ne olarak kullanıldığıdır. Yani buradaki önemli olan şey çok absürt

bir örnek olacak ama adult içerik ile kullanılmış bir domaini ve bir çok internet kullanıcısının aklında adult

olarak yer edinen bir domaini sosyal amaçlı veya dini amaçlı gibi çok zıt noktada kullanmak hataların e

büyüğü olur.

Dediğimiz gibi alan adınızın içerikle ilgili olmasından öte alan adınızda anahtar kelimelerinizin olması daha

önemlidir. Örnek vermek gerekirse internette çok meşhur bir örneği gösterebiliriz. Mp3 sitesi için

muzikkutusu.com yerine zurnamp3.com gibi bir isim daha iyidir hatta zurnamp3.com diğer domaine seo

alanında çok büyük bir fark atar. Umarım anlatmak istediğimi net olarak ifade edebilmişimdir.