RSS2.0

Faklı Lisanlarda Websiteleri Icin Domain Secimi

13 Mayıs 2008 Salı

Faklı Lisanlarda Websiteleri Icin Domain Secimi


Yabanci dillerde hazirlanan bir çok websitesinin birde İngilizce versiyonu bulunmaktadir. Çoğu şirket bir URL alip farkli dillerde ki versiyonlari tek bir site içinde sunmaktadir.

Fakat farklı lisanlarda sunulucak sirketler icin lokallestirmeyi farkli domainlerde yapmanin cok faydalari vardir. Domain ismi ve hosting seciminizi yapmadan once websitesinin hangi ziyaretcilere hitap edicegine iyi karar vermeniz gerekir.

Mesela yurtdisinda arama yapan ve Turkiye'ye gelmeyi planliyan bir turist rehberinin sitesini yurtdisinda host etmesi kendisi icin faydalidir. Örnek olarak ayni arama kelimelerini google.com.tr ve google.com'da aratırsaniz cikan sonuclar arasında farklılıklar oldugunu goruceksiniz. Google bir ulkede arama yapıldıgı zaman o ülkede host edilen sitelere diger ülkelere göre büyük bir öncelik tanımaktadir. Eger hedef musterileriniz Turkiye'de yasıyorsa ve cogunluk google.com diilde google.com.tr kullanıyorsa Turkiye'de host edilen bir site çok daha iyi sonuclar dogurucaktir.

Google'ın bunu yapmasinda ki mantik ise kolayca anlaşılabilir. Amerika'da arama kelimesi olarak "nike" yazan bir ziyaretçi ile Turkiye'de ayni kelimeyi arıyan kişiye verilmesi gereken sonuçlar farklı olucaktır. Amerikada ki kisiye nike ayakkabiyi nereden alıcagı souclar icine eklenicekken aynisi Türk kullanıcı içinde yapılıcaktır. Her iki arama sonucunda ise buyuk ihtimalle Nike'in kendi sitesi ilk sirada çıkıcaktır. Bunu butun markalarda deniyeblirsiniz. Bu ayrım hosting'in nerede oldugu analiz edilerek yapılmaktadır.

Eger her iki pazarda da musterileriniz olucaksa iki farkli domain ve hosting almaniz sizin icin faydali olucaktir. Mesela Istanbul'da ev kiralayan bir emlakci oldugunuzu dusunelim. Turk kullanicilar icin "kiralik ev" yabancilar icin ise "istanbul apartment for rent" sizin icin onemli arama kelimeleri olucaktir. Bir sitenin anasayfasinda bulunan kelimeler iç sayfalara oranla çok daha önemlidir. O halde gidip ABCEMLAK.COM ve ABCEMLAK.COM.TR sitelerini alabiliriz. Com uzantili siteyi yurtdışında diğerini ise yurt icinde host edebiliriz. COM uzantili siteyi ingilizce arama kelimeleri icin optimize edip, Turkiye'de ki siteyi ise Turkçe kelimeler icin optimize edicegiz.

Bu yontemin dezavantajı bir yerine iki site icin link kampanyasi yapmamiz gerekmesi ve de daha guclu olabilicek tek bir site yerine iki site olusturmamiz olucaktir. Fakat uzun vadede bu iki site birbirine direk bagli olucagi icin birbirlerine link guclerini geciricek ve lokal aramalarda verilen avantajlardan faydalanicaklardir. Bu yontem uzun vadede daha saglikli ve daha daha cok arama kelimesini hedeflemek icin daha idealdir.

İki domain ile hosting yapmak tasarım olarak ayni site icerisinde farkli dillerde bolumler olusturmakdan daha fazla bir ugras gerektirmemektedir. Sadece yillik domain ve hosting masrafi iki katina cikicaktir. Farklı lisanlarda sunulan ticari siteler genellikle farkli pazarlardan musteriler aramakta ve bu sistem trafigi cok arttiricak bir tekniktir. Bazi siteler icin bu yontem hic gerekli olmasada bazlari icin cok onemlidir. Bu secimlerin onceden yapılması gerekir.

Websitesi trafik ölçümü için Alexa

Websitesi trafik ölçümü için Alexa


Jeff Bezos tarafindan Amazon.com sitesinin internet için yaptığı yatırımlardan biri olan Alexa hem bir arama motoru hemde site trafiklerini gösteren bir araçtır.

Alexa sonuçları için kullanılan bilgilerin büyük çoğunluğu internet tarıyıcaları üzerinde Alexa toolbar yüklü kullanıcılardan toplanmaktadır. Bu kullanıcılar çoğunlukla SEO ile uğraşan ve sitelerin trafikleri hakkında bir fikre sahip olmak için bu toolbar�ı bilgisayarlarına yüklemiş kullanıcılarıdır. Bu kullancılar genelde SEO ile ilgili siteleri ziyaret ettikleri için Alexa sonuçlarında bu tip siteler olduklarından daha fazla trafik alıyormuş gibi gözükmektedirler.

Alexa son derece hatalı sonuçlar verebilmesine rağmen bu tür bilgileri bedava olarak sunan bir SEO aracıdır. Trafiği yüksek sitelerde hata payı az olmasına rağmen aşagı doğru inildikçe hata oranıda artmaktadır. Faklı ülke ve diller için en çok ziyaret edilen sitelerin listesini Alexa�dan bulabilirsiniz.

Son aylar içerisinde Alexa site trafiğini ölçmekte kullandığı algoritmasını daha iyi sonuçlar vericek şekilde değiştirdigini açıklamıştır. Fakat, sonuçlar hala yeterince bilgi toplayamamaktan dolayı büyük ölçüde hatalıdır.

Alexa sonuçlarına göre Türkiye�de en çok ziyaret edilen 100 websitesi:
http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?cc=TR&ts_mode=country&lang=none


Archive.org ise 6 ay kadar bir gecikme ile sitelerin eski hallerini gösteren bir sitedir. Özellikle bir websitesi satın alıcaksanız eski hallerini görmek ve yaklaşık ne kadardır sitenin web üzerinde yayında olduğunu anlayabilirsiniz.

Karşılıklı link kontrol aracı

Karşılıklı link kontrol aracı


Karşılıklı linkler tavsiye ettiğimiz bir yöntem olmamasına rağmen bir çok kişi tarafından hala kullanılmaktadır. Karşılıklı link kullanan websitesi sahiplerinin karşılaştığı bir problem bir süre sonra sitelerine yönlendirlmiş linklerin hala durup durmadığını kontrol etmektir.

Aşagıda linki bulunan sayfada kendi sitenizin ismini girip ve size link veren sitelerin sayfalarını alt kısma girerek linklerin hala aktif olmadığını kontrol edebilirsiniz. Sitenize link veren diğer sitelerin adreslerini bir word dosyasında tutabilirsiniz. Yeni link eklendiği veya silindiği zamanlarda bu liste üstünde değisiklik yaparsanız bu araç sayesinde tek bir seferde linklerin aktif olup olmadığını görebilirsiniz.

Bu araç ayrıca gelen linklerin üzerinde hangi yazıların yazdığınıda göstericektir.

http://www.webconfs.com/reciprocal-link-checker.php

Sıralamaları Etkileyen En Önemli Faktörler

Sıralamaları Etkileyen En Önemli Faktörler


Arama Kelimeleri

-Sayfa başlığında arama kelimesinin kullanılması
-Sayfa içeriğinde arama kelimesinin kullanılması, yeri ve toplama olan oranı
-H1 Tag�i içerisinde arama kelimesinin kullanılması
-Arama kelimesinin URL uzantısı ya da adı içerisinde bulunması sayesinde tıklanma oranının arttırılması
-Arama kelimelerinin �alt tag� ve resim ismi olarak belirlenilmesi
-Her sayfa için farklı �description� meta tagleri ve bu açıklamaların arama sonuçlarında ki tıklanma oranına etkileri

Sayfa Yapısı

-Sayfa�nın arama motorları tarafından okunabilinir olması
-Site hiyerarşik yapısında farklı sayfaların önemi ve nasıl ulaşıldıgı
-Sayfa�nın yaşı ve hangi sıklıkta yenilendiği


Site�nin Özellikleri

-Site�ye yönlenmiş linkler, linklerin sayisi ve kalitesi ve geldigi siteler
-Siteye gelen linklerin site konusu ile alakalı sitelerden gelmesi ve içeriği
-Websitesinin yaşı
-Siteye gelen linklerin oluşma hızı ve oranı
-Site�nin genel konusunun arama kelimesi ile olan ilgisi
-Site�de harcanan ortalama zaman, ziyaretçilerin arama motoruna başka bir site aramak için geri dönme hızı, ziyaret edilen sayfa satısı gibi verilerin sıralamaya etkisi
-Websitesinin .edu, .com, .com.tr şeklinde olan alanadı uzatmaları


Negatif Etkisi Olan Faktörler
-Site�nin çok sıklıkta ulaşılmaz olması
-Site�den link farm denilen başka spam sitelerine verilen linkler
-Site�nin içerisinde farklı sayfalarda aynı içerigin sıklıkla bulunması
-Sayfaların hepsinde aynı başlık ve meta bilgilerinin kullanılması
-Arama kelimelerinin sayfa toplanıma çok yüksek oranda kullanılması (keyword stuffing)
-Sayfa�nın çok yavaş yüklenmesi

Sonuçlarda çıkan siteler arası ilişki ve otorite olmak

Sonuçlarda çıkan siteler arası ilişki ve otorite olmak


Google sonuçlarının ve bir konuda otorite olduğu kabul edilen sitelerin yüksek sonuçlar nasıl aldığını ve seo yaptığınız arama kelimeleri için verilen sonuçlarda yukarı sıralarda çıkan sitelerin arasında ki ilişkiyi grafik olrak görebilmeniz için enterasan bir araç.

Bu grafikleri iyi analiz edebilen SEOlar neden rakip siteler arasında oluşturulabilicek link değişimlerinin her iki siteyede faydası olucagını ve bir konunun otoritesi olan sitelerin nasıl oluştuğunu anlayacaklardır. Mesela sıralamalrda daha çok linke sahip olmasına rağmen daha aşagıda çıkan siteler bu arama kelimesi ile ilgili sitelerin azlığından daha aşagıda bulunmaktadırlar. Linklerin sayısı diil ama kalitesi ve konu ile alakalı olmasının onemi buradan rahatça anlaşılınabilinir.

bilgisayarınızada java yüklü olması lazım. Başlık ve url olrak farklı gorünğmler seçmek mümkün ve bir çok özellik var. Arama kelimelerinde rekabeti araştıranlar için kullanışlı bir araç.

Reklam satın almak isterseniz ve sitenizi ortada ki büyük balonların bir kaçına bağlarsanız yüksek link gücü kazanırsınız.

.EDU, .GOV .GOV.TR sitelerinden gelen linkler

.EDU, .GOV .GOV.TR sitelerinden gelen linkler
Bu linklerin değerleri çoğu .com .net ve .org sitelerinden daha değerlidir. Bu siteler devlete bağlı kurumlar olduğu için bu sitelerden sizin sayfanıza gelecek linklerin değeri çok daha fazla artacaktır. Ancak ziyaretçi defterlerine koymanızın çok anlamı yoktur. Eğer üniversite öğrencisiyseniz veya tanıdığınız birinin .EDU.TR uzantılı bir web alanı varsa bunu değerlendirmenizi tavsiye ederim.

seoturk.com