RSS2.0

SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?

8 Mayıs 2008 Perşembe

“SEO” yu acarsak “Search Engine Optimization” yani “Arama Motorlari Optimizasyonu” manasina gelmektedir.
Türkce olarak kisaltirsak, “Arama Motoru Optimizasyonu” = “AMO” da diyebiliriz.

“SEO” yani “AMO” nun günümüzdeki önemi gerek webmasterlar acisidan gerekse sirketler tarafindan cok önemlidir.

Söyle bir örnek vermek gerekirse; düsünelim ki bir sirketiniz var ve sirketinizde elma satiyorsunuz.
internette de bu elmalari satmaya karar verdiniz ve hemen kendinize bir websayfasi yaptiniz veya yaptirdiniz. Dizaynini gercekten cok begendiniz, programlama deseniz 4/4 lük bir site olmus, ama hala niye benim sitemi kimse ziyaret etmiyor diye düsünüyor musunuz? Niye hala bir elma bile satamadim acaba?
Iste bütün bu sorularin cevabi sadece “SEO” yani “AMO” da gizli.

Günümüzün internet teknolojisinde “SEO” olmadan bir siteden söz etmek mümkün degildir. Sitenizin arama motorlarina göre cok iyi bir sekilde, devamli her ay hatta imkan varsa her hafta olmak üzere uzman bir kisi tarafindan optimize edilmesi gerekir.

Simdilik bu konuyu burda bitiriyoruz ama en kisa zamanda “SEO” yani “AMO” ile ilgili daha ayrintili bilgilere buradan ulasacaksiniz.

Yazan:
Mustafa Sahin



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/

SEO Stratejinizi önceden belirleyin?

- Sitem hazır diyebiliyormusunuz ?
- Vaktiniz ne kadar?
- Peki para harcayacak mısınız?
- Neler yapacağınızı kesin kesin biliyor musunuz?
- Sitenizdeki düzenlemeler tam mı?
- SEO ya aldırış etmeden mi yayına sokacaksınız ?
- Kitlenize göre bir link ağı ve reklam çalışmalarınız hazır mı?
- Domain ismini sectiniz mi?
- Ekleyeceğiniz dizin listesini oluşturdunuz mu?
- Kullanılacak sitedeki kod hatalarını, title, keywordsve diğer optimizasyonları kontrol ettiniz mi?
Bunun gibi daha bir çok neden, ne yapmam gerek, ne yaptım gibi bir sürü soru olması gerekmektedir.

Temiz bir çıkış yakalamak istiyorsanız kendinize temiz bir optimizasyon sağlamalısınız.

Günümüz şartlarında 2 çeşit optimizasyon sonucu tanıtım anlayışı yer almaktadır.

Reklam
Link Ağı
Reklam:

Kendi sitenizi tamamen hazırladınız. Sunmaya hazır ne yapacaksınız?

Genellikle kendi sitenizin içeriği ile ilgili sitelerden, Google Pagerank değeri yüksek sitelerden Text Link (Yazı Linki), Banner (Resim) reklam hakkı satın alabilirsiniz. Bu sizin sitenizi hem tanıtmak kendi sektörünüze, hemde indexlenmesini bir adım önde sağlayacaktır. Kendi alanınız ile ilgili dizinlerden ücretli link alabilirsiniz. Bir nevi buna paralı SEO ya destek diyebiliriz.

Link Ağı:

Ücretsiz dizin ve link sitelerine ekleyebilirsiniz sitenizi. Dostlarınız ile link değişimi yapabilir ve sitenizin indexlenmesine yardımcı olmus olursunuz. Bu da sizin sitenize arama motorlarının sıkça uğramasına olanak sağlamaktadır.

En güzel ve olumlu optimizasyon kazandırmak kendinizi bu işe hazırlamaktan geçmektedir.

Getirisi olacak her işe başlamadan plan ve temiz çalışmak gereklidir.

Teşekkürler
Osman ERDOĞAN



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/


Türkiye’de Neden SEO ?

Türkiyede herkes neden SEO ya bukadar meraklı ve ellerinden gelen herşeyi (spam,link değişimi,toplist) yapmaya hazır ?

2 nedeni vardır kim ne derse desin.

1. si Sektörel açıdan.
Burada sektördeki işletmeler kendi alanlarındaki kelimelerde 1.sayfa ve hatta 1.sırada çıkmak için ellerinen geleni yapmaktadırlar. Bu işlemlerde onları nasıl bir iş rahatlığına ve yeni sahalar açmasına yardımcı olacağını bilmektedir.

2. si ise Adsense ve benzeri sponsorlardan para kazanmak
Bu işlem için SEO yapmaya çalışan kişiler genellikle belli bir sponsor kazancı elde etmek isteyen kesimdir. SEO yerine genelde SPAM ve BACKLINK olayına atılmaktadırlar.

Türkler çoğu kesimlere göre SEO da çok çok ilerdedir. Evet kesinlikle ilerde ama SPAM vurdu tavana. Artık ilkokul, ortaokul SPAM savaşlarına katılmaya başladı. Buda Arama motorlarını bir nevi çöplüğe dönüştürmeye başladı.

SEO ‘nun amacı farklıdır SPAM değildir. İlk olarak bunu anlamalıyız. SPAM sız SEO inanın daha elverişli ve sizlere geri dönüşüm olacak bir unsurdur.

SPAM sayfalar hadi diyelim 2 hafta - 3 hafta bilemediniz 1 ay Arama Motorlarında üst sıralarda yer almaktadır. Peki daha sonra SEO yapan sade ve içeriği aranan kelimeye tam uygun olanlar yer almaktadır.

Bilinmesini gerektiğini tekrar vurguluyorum.

SEO için herşeyi yapın SPAM asla.

Teşekkürler
Osman ERDOĞAN

Performanslı SEO elde etmek için ne yapmalıyım?

Bunu yapabilmeniz için ilk olarak kafanızda dolaşan onca sorudan kurtulmalısınız. Tüm sorularınızın cevabını kendiniz verebileceksiniz sonuç olarak. SEO işlemlerine çok fazla bir bilgi birikiminede gerek bulunmamaktadır.

Bir websiteniz var diyelim, dışardan kimsenin girmesini istemiyorsunuzdur. Site içeriği çalışanlar için makaleler veya öğrenciler için ek bilgi içeren bir site olduğu için.
Siteniz iyi hit almalı, sanki satıyormuş gibi olacak seviyeye getirmelisiniz.Bu düşüncede olamazsak tüm planlarımız altüst olur.
Çok vaktimiz yok diyorsunuz. Ama bu söz SEO için yapılacakları unutmanız anlamına gelmektedir. SEO asla bunu kabul etmez iyi hit iyi çalışmadan geçmektedir.
Gerekiyorsa yeniden tasarım, yeni içerik tamamen baştan başlamayı bile göze almalısınız. Artık herkezin bildiği arama motoru dostu siteler günümüzda yer edinmektedir. Bunun için herşeyi göze almanız gerekiyor.

Sizin mazeretiniz nedir?

“Yeterince param yok!” : Eğer 5 kuruşunuz dahi olmasın reklam vs için siz genede SEO işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için reklam a zaten gerek yok reklam kendiniz olmalısınız.
“Yeterince zamanım yok!” : SEO işlemleri gerçekten zaman ve sabır isteyen bir süreçtir. Hiç zamanınız bile yoksa günde 1 saat ayırmanız gerekmektedir. Eğer ne zaman ne yapılacak şeklinde plan çıkarırsanız bunu 1 saatten kısa bir sürede bile gerçekleştirebilirsiniz.
“Web sitem yeterli değil” : Asla vazgeçmeyin! SEO işlemlerimizin başında bu şekilde bir endişe asla olmaması gerekmektedir. Milyonlarca web sitesi var fakat birçoğu SEO uygulanmamıştır. Ne kadar içeriğe sahip olursanız olun SEO ile diğer sitelerden üstün olduğunuz noktalar bulunmaktadır.
Siz kendiniz kararınızı verdikten sonra ne tür işlemlere başlamayı planlayarak, ve diğer yazılarımızda bu işlemlerinizi nasıl gerçekleştirebileceğinizi zaten göreceksiniz.

Teşekkürler
Osman Erdoğan



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/

Seo ve Sef Arasındaki Fark

Evet arkadaşlar seo günümüzde öle bir hal aldı ki Arama Motoru Dostu linklere Seo deniyor şimdi ikisini ele alalım
Search Engine Optimization
Bütün arama motoru optimizasyonuna içine alır nasıl mı?

Metataglar
Title
Keywordler
Backlink
Arama Dostu linkler işte sadece ufak bir parçası Bunun en büyük yanlışını ise vbulletin in Sef eklentisi olan vbseo yaptı vbsef olması lazımdı sadece .htaccess ile linkleri yönlendiriyor

Search Engine Friendly

Bu ise sadece seo nun ufak bir parçası olan linkleri dönüştürme bakın .html yapmak demiyorum şimdi 0,21 mi yoksa 0,2 mi büyük işte aradaki fark bu sondaki .html sadece bir fazlalık oysaki /resimler/resim03/ - /resimler/resim03.html den avantajlıdır ve emin olun ki title ve metetag ın öneminin yarısı kadarönemi yoktur sadece aramalarda aranan kelimeyi tanımlayarak ön sayfada çıkarır title ile tanımlarsanız ön sayfada değil ilk sırada çıkarsınız.

Asla linkleri yönlendirip ben seo yaptım diyemezsiniz hem bu kadar .htaccess oynamı sitenizi yormaktan başka hiç bir şey yapmaz .htaccess sitenizin beyni fazla şişmemesi lazım title metataglar keywordler doğru olduktan sonra index.php?mods=03 te hiç bir sakınca yok bu en son ve seo için OPSİYONEL dir.

Ha gelelim size faydasına googleden yola çıkıcam googlebot çok zeki gerçekten herşeyi ayırt edebilir ve .php sitenin .html gösterilmesini ayırt eder hasan.php ile hasan.html nin ne farkı var yani seo ondan ibaret sananlar için yazımdı seo anlatmakla bitmez kitap olur sef ise bu kitabın sadece 1-2 sayfası…

Hasan Aytaç-cmSeo

Joomla’da meta hazırlanması

Eğer bir joomla siteniz var metaları sizin hazırlamanızda fayda var hem google için büyük avantaj sağlayacak meta hazırlanması;
Öncelikle joomla sitenizin temanın dosyasını içini açıp metaları yerleştirin daha sonra joomlanın admin panel Global Configuration’dan da description ve meta keyleri yazıyorsunuz. Bu joomlanın ana dizinindeki index.php ye yazacaktır. Son olarak eğer içerik şeklinde bir site hazırlıyorsanız Content Item bölümünde yani yeni içerik girilen yerde solda images bulunduğu yerde Meta Info var buraya description tanımlayıp altındaki Add/Sec/Cat/Title buttonuna basmanız buttonda anlaşıldığı gibi Bölümü, Kategoriyi ve içeriğin başlığını key yapıyor böylelikle hem her sayfada description farklı olacağından dolayı google sevgisinide kazanmış olursunuz.

http://onurkuru.blogspot.com/

Google SiteMap Yapımı

Sitemap Ne İşe Yarar?

Sitemap sitenizin bir indexini çıkartır ve bu sayede arama motorlarının sitenizi daha iyi bir biçimde indexlemesini sağlar.

Sitemap Yapmak İçin Neler Gerekli?

1 Adet Gmail hesabı

1 Adet Web Sitesi

Ftp Programı

Ve Sitemap İçin Gerekli Programımız

Başlıyoruz..

Öncelikle Sitemap İçin Gerekli Olan Programımızı İndiriyoruz.

GSite Generator Download

Bilgisayarınıza Programın Kurulumunu Yapıyoruz.Ve Daha Yapacaklarımız Resimdeki Gibidir.Programı İlk Açtığımızda Resimdeki gibi bir Görüntü

Geliyor.Burda Adamlar Örnek Olarak 2 Sitemap Eklemişler Sol Kısımdan Onları Seçip Delete Tuşuna Basıyoruz.

Daha Sonraki Kısımda Sol Altta Bulunan Add Butonuna Basıyoruz.

Burada Next Diyoruz

Şimdi Burdaki Üst Kısıma Sitemizin Adresini Yazıyoruz Aynen Resimdeki Gibi Ama Alt Kısıma Dokunmuyoruz Orası Kendiliğinden

Doldurulucaktır.Yazdıktan Sonra Next Diyoruz.

Bu Kısımda Hiçbir Şeye Dokunmadan Next Diyoruz.

Aynı Şekilde Yine Next

Burdada Hiçbri Şeye Dokunmadan Finish Diyoruz.

Ve Karşımıza 2. Bir Pencere Açılıyor.Burda Sitemap Yapılmaya Başlandı . Bu İşlem Sitenin Büyüklüğüne Göre Uzun Sürebilir. (30 Dk - 1 Saat - 2 Saat)

Sitemap Bittiği Zaman Açılmış Olan 2. Pencere Otomatikman Kapanacaktır.Ve Bize Sadece 1. Ekran Kalacaktır. Biz Burdan Sağ Üstten

Generate Kısmına Basıyoruz.

Yapmış Olduğumuz Sitemapin Kayıt Edileceği Yeri Seçeceğiz Ben Genellikle Masaüstünü Seçerim.Daha Sonra 3 Adet Dosya Kaydedecektir.Burdan

Sitemap.xml.gzUzantılı Olan Dosya İşimize Yaramayacaktır. Onu Siliyoruz.

Sitemap.xml Adlı Dosyayı Ftp Den Anadizine www Klasorunun İçine Atıyoruz.

Ve Şimdi Robots.Txt Dosyasını Oluşturacağız. Bu Dosya İçine Arama Motorlarının Girmemesini İstediğimiz Dizinleri Yazıyoruz Ve Kaydediyoruz..

User-agent: *
Disallow: /administrator
Disallow: /bilal
Disallow: /yakup
Disallow: /galeri
Disallow: /cache
Disallow: /images
Disallow: /cgi-bin

Şeklinde Yapıyoruz.

Bu Dosyayı robots.txt Olarak Kaydediyoruz. Ve Bunuda Anadizine yani www Klasörünün İçine Atıyoruz.

Şimdi Sıra Yapmış Olduğumuz Sitemap i Google a Göstermeye Geldi.

https://www.google.com/webmasters/sitemaps/

Adresine Girip Gmail Hesabımızla Giriş Yapıyoruz.Gmail Hesabı Olmayanlara Davetiye Atabilirim.

Giriş Yaptıktan Sonra Gelen Sayfadaki Sol Üst Kısıma Sitemizin Adresini Başında http:// Olarak Yazıyoruz Ve Add Diyoruz.

Resimde Gösterilen Verify Yazan Yere Basp Yaptığımız Sitemap i Doğrulayacağız.

Açılan Sayfada Sol Alttan Add a Meta Tag ı Seçiyoruz.

Seçtikten Sonra Bize Bir Kod Veriyorz Bu Bu Kodu index.php Dosyamızda Kodları Arasında Bir Yere Yapıştırmak

Zorundayız.Yapıştırdıktan Sonra Alttaki Yere Tiki Koyuyoruz Ve Verify Diyoruz.

Daha Sonra Upload An Html File Kısmını Seçiyoruz.

Bu Kısımda Bize Bir Html Dosyası Oluşturmamız Ve Adını Orda Verilen yani 1 Numara Gösterdiğim ismi Koymamız Gerektiği Belirtiliyor.

Bir Not Defteri Açıp İçine Hiçbirsey Yazmıyoruz. Ve İsmini Orda Yapılması Geren Dosya Adını Koyuyoruz. Bu Oluşturduğumuz Dosyayı Ftp den

Anadizine Yani www Klasörünün İçine Atıyoruz. Ve Sitemap.Xml ile gss.xml dosyalarını ftp ye atıyoruz.

Bu İşlemleri Yaptıktan Sonra Geriye Sadece Sitemap in Yolunu Göstermek Kalıyor.. Sol Üstten Sitemap i Seçiyoruz.

Sayfanın Ortasında Bulunan Add a Sitemap Kısmına Basıyoruz.

Açılan Sayfada Add General Web Sitemap Kısmını Seçiyoruz.

Sol Köşeye Sitemizde Attığımız Sitemap İn Adresini Yazıyoruz. www.siteniz.com/sitemap.xml Şeklinde . Yukarıda İşaretlenmesi Geren Yerlere Tik

Koyuyoruz. Ve Add SiteMap Diyoruz.Sitemap imiz Hazır Duruma Geliyor.

Sitemap Artık Hazır. Sitemiz Hakkındaki İstatistiklere Sitemap Yazan Yerin Yanındaki Statistic Kısmından Bakabilirsiniz.Bu Hemen Çıkmaz 1-2 Gün

Sonra Güncellenmeye Başlayacaktır. ( En Çok Hangi Kelimeler Aranmış Hangi Kelimeyle Sitenize Gelinmiş vs. )

Her şey Seo için

cmseo.org

Posted by Seocu at 12:17 PM 0 comments

Alexa ile ilgili Bilgiler
Alexa ile ilgili Bilgiler.

Alexa Nedir?
Alexa, Web sitelerinin ziyaretçi sayılarına göre izlenerek, dünya sıralamasında kaçıncı sırada olduğunu gösteren bir internet rating sistemidir. Web üzerindeki en ciddi site ziyaretçi ölçüm sistemidir..

Alexa Neyi Ölçer?
Alexa bir sitenin görüntülenme - ziyaretçi sayısını, dünyada en çok ziyaret edilen siteler arasındaki 20 Milyon site arasında sıralar.

Web Siteniz Kaçıncı Sırada ?

http://www.alexa.com/data/details/?url=www.cmseo.org

Sıralama da 2 milyondan büyük bir sıralama sonucu aldıysanız sitenizin ziyaretçi sayısı “ÇOK ÇOK KÖTÜ”,
2 milyon ile 1 milyon arasında ise “KÖTÜ”,
1 Milyon ile 500 bin arasında ise “VASAT”,
500 bin ile 250 bin arasında ise “NORMAL”,
250 bin ile 100 bin arasında ise “İYİ”,
100 bin ile 50 bin arasında ise “ÇOK İYİ”,
50 bin altı “ÇOK ÇOK İYİ” olarak kabul edilebilmektedir.

Sitenizin sonucu; Avg. Traffic Rank: XXX.XXX
şeklinde sağda verilmiştir.

Çıkan sonuç Avg. Traffic Rank: “NO DATA” ise sitenizi muhtemelen sizden başka kimse (!) ziyaret etmiyor demektir…

cmseo.org



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/



Google Adsense Bir Şurup Peki Siteniz Doğru Hastamı ?

Bu Yazımda Daha Önce Yaşadığım Deneyimlere Dayanarak ve çeşitli makalelerden yola çıkarak Google adsense ve siteniz arasındaki iletişime farklı bir bakış açısı getirmeye çalışacağım.

Google adsenseye şurup benzetmesi yapmaktaki gayem şu aslında.Şuruplar çeşitlidir.Evet şurup Yararlı birşeydir Lakin Önemli lan Şurubu doğru hastalıkta kullanabilmektedir.

Eğerki sitenizin hastalığı doğru değil ise şurup tesir etmeyecektir.

Peki Sitenizin Google Hastası olması için gereken faktör nedir ?

Aslında bu sorunun cevabı tıpkı benzetmeler gibi gerçek hayattan alınabilecek örneklerle verilebilir.

Siz kasti olarak sitenizi hasta edin.Örneğin Soğuk su içirin sitenize .Soğuk havada İnce giydirin..

Yani Şurubu hakedin.

Peki Hocam bırak şimdi bu felsefe ayaklarınıda Olaya gel !?

dediğinizi duyar gibiyim.Ve hemen konuya yüzeysel bazı kategoriler ile geçiş yapalım.

Google adsense İçin En Önemli Faktörler hangi adsense kullanıcısına sorarsanız sorun hemen size sayar işte ”Reklam yerleşimleri”,”Boyut renk uyumu” felan filan..

Aslında temelde odak noktası bunlar değil.Sizin siteniz nekadar doğru yerleşim doğru boyutlandırma ve renklendirme faktörlerini uygularsa uygulasın Asıl faktör bu değildir.

İşte Google Şurubunun Doğru Hastalığı : ”İçerik”

Evet Aslında tüm olay sizin içeriğinizde bitmektedir.

İçerik dediğimiz nedir peki?İçerik dediğimizde hemen birilerinin aklına Çok fazla detaylı çok farklı konularda güncel bir yığın içerikli site aklına gelmesin.Tam aksine bu sizin sitenizin google adsense için Çöplük olacağına işarettir.

Neden Forum Ve Benzer Portal Siteleri az kazanıyor ?

Aslında sorunun cevabı yukarıda gizli.

Sorun tamamen İçerik ile alakalı.Siz piyasada yüzlerce olan çeşitli cms ler ile yapılmış içinde 100lerce modül ve farklı içerik barındıran web sitesi yaparak belki Tekil hit tabusundan kurtulmuş olacaksınız Lakin Kullanıcılar Yani Tekil bazlı diye nitelendirdiğimiz Kitle Sitenizdeki bu kargaşa içerisinde google adsense reklamlarınada tıklamayacaktır.Yada aynı şekilde forum siteleri.Çok büyük kitleleşilmediği sürece Siz nekadar Reklam yerleşimini doğru yaparsanız yapın Asla giren Kitle bu içerğin çektiği kitle Reklamlarınıza Tıklamayacaktır.

50.000 Tekilli bir Genel İçerikli Portalmı daha çok kazanır ? Yoksa 500 tekilli bir Otomobil sitesimi ?

Bu konuda çok ciddi araştırmalar yapmadım ancak her ikisinide kullanan arkadaşım bulunmakta.

İÇİNDE HABER SPOR MÜZİK BULMACA BİLMECE OYUN BURÇ GAZETE ve aklınıza gelebilecek herşeyin olduğu ortalama 50 k lık bir web sitesinin kazancı 500 tekilli bir otomobil ler hakkında detaylı bilgiler veren web sitesinin sadece %30 u kadar kazandığını biliyormuydunuz ?

Ha birileri diyecekki Ya otomobil zaten tık başına fazla ücret veren bir kelime !

Cevap : Hayır.

Konu otomobil değil aslında.Türklerde genel bir kanı var ”GOOGLE TÜRKLERE AZ VERİYOR”

Hayır google türklere az vermiyor.Bugün Tek bir içeriğe yada Tek türde özgün bir portala sahipseniz emin olun kazanacaksınız.Ha tık başına 100-300 almayacaksınız tamam tık başına 40-50 kuruş alacaksınız ancak yine dert değil Giren kullanıcı ne için girdiğini biliyor olacak sitenizde örneğin kitap hakkında web siteniz var ise kitaplar ile alakalı google adsense reklamlarına emin olun tıklayacaktır.

Tabiki Şurubu birden diklerseniz zararlı olacağı gibi Adsense Yerleşim,renk uyumu,boyut faktörleride işin tuzu biberi olacaktır.

Peki Hocam İyi Güzel Diyorsunda bu 500 tekili nasıl kazanıcaz ?

Aslında konuyu çok fazla uzatmamak adına bu kısmını kısaca belirtmek istiyorum.

Arama motorlarından Doğru Kullanıcıyı çekmek

İşte en önemli faktörlerden biriside budur.Neden arama motoru odaklı konuşuyoruz?

Google adsense İçin EN İyi Kullanıcı Arama Motoru Kullanıcısıdır.

Evet yine farklı bir konu üstünde duracağız.Sizin sitenize Gelecek kullanıcıların Sizin siteniz için doğru kullanıcı olması o kullanıcının Sitenizde dolaşması sitenizdeki içeriklerden yararlanması ve hatta Doğru içerikli google adsense reklamlarına Tıklama olasılığını maksimum seviyeye çıkarması demektir.Bu yüzden bizim için en önemli olan şey bu noktada Sağlıkla ilgili ne olursa olsun bir şekilde aramalardan gelen kullanıcıdır.

Bir sağlık siteniz var.Ve sağlık aramalarında üste çıkmak istiyorsunuz.
Yapmanız gereken en önemli şeylerin başında Mümkün olduğunca Sisteminizi Seoya uyarlamanız hatta ve hatta eğer sizi yormayacaksa herhangi bir yazılım gerekmeksizin bir html sistem veyahut yazılım kullanacaksanızda çeşitli htacces vs teknıklerıyle sayfalarınızı kolay indexlenir hale getirmeniz sizin için faydalı olacaktır.

2.ci nokta ise Tabiki Backlink almanızdır.İş aramalarda çıkmakla yada indexlenmek ile bitmiyor.Nekadar üstte çıkar iseniz Size gelecek Doğru Kullanıcı sayısıda okadar Çok artacaktır.

Mümkün olduğunca Dizin,toplist hitlistlere sitenizi sağlıkla ilgili ekleyiniz.Mutlaka size dönüşü olacaktır.Gerek hit gerekse backlink olarak faydası olacaktır.2.ci yapacağınız şey Sağlık içerikli sitelere link vermektir.tek bir sağlık sitesine karşılıksız link vermek bile sizin siteniz için çok önemlidir.Tabiki bütçeniz var ise saülık sitelerine banner ve text reklam vermeniz size + olarak dönecektir.Zamanla sitenizin içeriklerini genişletip güncelledikçe zaten siteniz hit almaya başlayacak ve 100lerce tekil hite ulaşmış olacaksınız.

Giren Kullanıcılar Sitenizdeki İçeriklerden faydalanırken Kusursuz bir şekilde adsense gelirlerinizinde güzel bir seviyeye ulaştığını göreceksiniz.

Örneğin sizin bir sağlık siteniz var Siz eğer Özgün tek bir konuya odaklanmış yada en azından o konu ve o konular üstünde içerik barındıran ( örneğin sağlık,hastaneler,güncel bilim ve tıp konuları hakkında haber ve detylar gibi sağlık ve katmanlarını konu alan ve mümkün olduğunda güncelleyebilecek ve içerik zenginleştirebileceğiniz içerikler) konu olduğu sürece Gelen kullanıcıya doğru içeriği detaylı şekilde ve onun istediği şekilde sunmuş olacaksınız.

VE GOOGLE ŞURUBUNA DOĞRU HASTA OLMUŞ OLACAK SİTENİZ.

Yazan : Labidu

sanalkurs.net




http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/

Google Arama Krıterleri

Webmasterler sitelerini google de ilk sıralara çıkarmak için yırtınır dururlar, bazen körü körüne, bazen bilinçli bi şekilde yaparlar, Körü körüne yapan arkadaşlara yardımcı olmak için yazdım.

googlenin kriterleri;

Backlink: Yeteri kadar backlink almaktır, zira fazla backink almak sandbox olmaya neden olur ve arama sonuçlarında sittin sene çıkamazsınız

özgün içerik: Diğer sitelerden C/P olmayan içerik (google çok önem verir)

meta tag sayfa uyumu: Meta taglardaki kelimelerin sayfada cümle içersinde düzgün bir şekilde kullanılmasıdır. (google yine dikkat eder)

meta tag uzunluğu: Kelime sayısı, harf sayısı gibi durumlardır. Çok uzun olmasının size getirisi olmadığı gibi götürüsü olacaktır çünkü çok uzun meta taglar google tarafından spam yaptığınız anlamına gelir ve sitenizi gerilere atar.

meta tagların içerdiği kelimeler: Bazı kelimeler goolge tarafından spam sayılıp bu yüzden gerilere atabilir.

tasarım ( burda kod zenginliğinden bahsediyorum, css tasarımları tablo tasarımlara göre daha çok sever google)



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/

Google Sizi bulsun

Merhabalar.

Emek veriyoruz ve bir şeyler kazanmak için web siteleri hazırlıyoruz. Ama arama motoları bizi anlamıyor nedense Bazen beklemediklerimiz beklemediğimiz yerlere gelirken, emek verdiğimiz sitelerimizin bazen verimli olamadığını görüyoruz.

Her ne kadar bu dönemlerde bu tez yıkılsada “en temiz hit google hitidir” bu sebeple öncelikli amacımız google’ın gözünde bir şeylere yarıyor görünmek oluyor.

Neyse konuyu fazla uzatmadan analatayım. Amacımız biizm google’a gitmemiz değil google’ın bizi bulmasıdır. Yani bu konu backlinkler üzerinedir.

Peki Google beni nasıl bulsun?

Çok kolay google’ın daha önce bulduklarından link almaya çalışın. Örneğin DMOZ’da araştırın ve onlardan link alın böyelikle google’ın sizi bulması kolaylaşacaktır.

Her türlü link olur mu?

Kesinlikle hayır. Olabildiğince alanınızla ilgili linkler almaya bakın bu hem trafik sağlayacaktır hemde link aldığınız yer ile içeriğinizin uyuşması arama motorlarını mutlu edecektir.

Backlink alırken nelere dikkat etmeliyim?

Öncelikle sizi çok iyi tanımlayacak bir başlık ve tanımlama yazısı bulun. Böylelikle farklı olduğunuzu göstermeyi başarabilirseniz trafik açısından çok yararlı olacaktır. Ayrıca baclink alırken hangi kelimede iddialı olmak istiyorsanız ona göre baclink almaya özen gösterin.
*rk- ye tesekkurler



http://seobilgi.wordpress.com/category/seo-makaleleri/