Domain ve hosta para saçma derdine son!
İlk olarak nasıl bir ' blog ' sahibi olacağınızı anlatayım..
Buraya tıklıyoruz ve hesabımızı oluşturuyoruz (site için) https://www.google.com/accounts/NewA...r&naui=8&hl=tr
Gmail ile üye olmanız gerekir. (hotmail de olabilir,denemedim)
Neden Blogspot ?
1- 20dk içinde indexlenme şansı
2- Sağlam bir blog oluşturulduğu zaman,kısa süre içinde,beklenildiğinden fazla hite sahip olabiliyoruz
3- Kullanımı kolay yönetim sayfaları ile hızlıca istediklerimizi yapabiliyoruz
4- Bloglar full seo kurulumlu olduğu için kısa sürede,birçok kelimede google'da üste çıkabiliyoruz. (blog içeriği ile ilgili)
Sorularınız / sorunlarınız varsa,ilgilenebilirim..
Örnek sorular;
Soru: Bloğumun renklerini nasıl değiştirebilirim ?
Cevap : Şablon - Yazı Tipleri ve Renkler
Soru : Nasıl html kodu eklerim ?
Cevap : Şablon - HTML’yi Düzenle
Bu konu aytugg a aittir ve r10.net te yayımlanmaktadır.
Blogspot Nedir ? Ne İşe Yarar ? Nasıl Kullanılır ?
9 Ocak 2008 ÇarşambaGönderen Adsız zaman: 05:51 1 yorum
Etiketler: blogspot incelikleri, blogspot indexletme, blogspot kullanma, blogspot nedir, blogspot seo, nasıl kullanılır
Meta Tag Nedir, Nasıl Yapılır
SEO ile uzaktan yakından alakası olmayan,bilgisiz ve deneyimsiz bir kaç kimsenin yazdığına göre MetaTag'lar bütün Arama Motorları için kilit nokta.Hatta bazı SEO'cu arkadaşlar -olduğunu sananlar- yapılacak işlemler arasına '' Meta Tag Optimizasyonunu '' ekliyorlar.
Elbette bazı MetaTaglar etkili,ancak bunlar sadece size görsel olarak avantaj sağlayacak.Bunları da şimdiki makalemde yayınlayacağım.
İlk olarak MetaTagların yapılarını inceleyelim ...
Ben ise her MetaTagın ne kadar önemli olduğunu 5 yıldız üzerinden sizlere niteleyeyim..
Tek Yıldız (*) = Önemsiz
İki Yıldız (**) = Fayda Sağlamayan
Üç Yıldız (***) = Orta Derecede Etkili
Dört Yıldız (****) = Görsel Açıdan Etkili
Beş Yıldız(*****) = Sıralama Açısından Etkili
1) Abstract Meta Tagı (*)
Açıklama : Tek cümle ile sitenin açıklamasını içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
2) Author Meta Tagı (*)
Açıklama : Site tasarımcısının adını içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
3) Copright Meta Tagı (*)
Açıklama : Sitenin telif hakkı ile ilgili bilgiler içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
4) Description Meta Tagı (****)
Açıklama : Sitenin açıklamasıdır.Eğer site DMOZ'da ekli değilse,Google arama sonuçlarında Site Adının hemen altında yazan yazıdır.Esasında buraya spam keyword doldurmak hiç ama hiç akıl kârı değildir.Kesinlikle saçmalıktır.3-4 cümle ile özetlenmiş,arama sonuçlarında okuduğu zaman kullanıcıyı çekecek,mümkünse içinde site içeriği ile ilgili kelimeler sıkça geçecek -abartmadan- bir Açıklama yazılmalıdır.
Önem : Google görsellikte önplana çıkartır,çok nadir olarak sonuçları etkileyebilir.
Kod :Açıklama içeren cümleler">
5) Keywords Meta Tagı (***)
Açıklama : Tecrübelerime dayanarak,etkisin oldukça zayıf olduğu söylenebilir.Ancak yine de her sitenin uygulaması webmaster menfaatinedir.En ufak olumlu tepki bile kârdır.Bu sebeple keywordler eklenmelidir.Dikkat edilmesi gereken husus ise en fazla 20-25 kelime sınırıdır.Kelimelerin tamamı SİTE İÇERİĞİ İLE ALAKALI olmalıdır.Saçma sapan adult keywordler doldurmanın kimseye faydası yoktur.Araya muhakkak virgül konmalıdır - tercihen virgül sonrası bir boşluk sonra kelime sonra tekrar aynı döngü-.Virgül konulmaz ise tüm yazılanlar tek kelime gibi algılanır
Önem : Ciddiye alındığı söylenir,ancak ben aşırı derecede olumlu hiçbir etkisini göremedim.Yine de deneyin
Kod :
6) Language Meta Tagı (**)
Açıklama : Site dilini bota tanımlar.Google Botun ihtiyacı çokça yoktur.Ancak yönlendirme amaçlıdır,üşengeç botu üzmez,kalbini kazanır
Önem : Mümkünse düzenlenmelidir.
Kod :
7) RefreshMeta Tagı (*)
Açıklama : Oldukça gereksiz,bir o kadar da tehlikelidir.Bu taga kızan botlar olup,gönül koyabilir.Nadir uğrar,geldi mi de pek indexleyesi gelmez.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
8) Revisit Meta Tagı (*)
Açıklama : Botu bir daha ne vakit çağıralım meta tagıdır.Bot fazla ilgi alaka sevmez.Yalaka adamla hiç uğraşamaz.Siz en iyisi ona hiç,şu vakitte gel bu vakitte gel demeyin.Emri-Vaki algılar,direk kızar.En iyisi bu tagı hiç kullanmamak
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
9) Robot Meta Tagı (*)
Açıklama : Sayfanın indexlenip indexlenmemesi konusunda gerekli bir Koddur.Eğer botun ziyaret etmemesi için kullanacaksanız robots.txt dosyasından da disallow vermeniz önerilir.index komutu verip beni indexler misin diyebilirsiniz,ancak oldukça gereksizdir önerilmez.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :
10) Akıllı Webmaster Meta Tagı (*****)
Açıklama : Descriptionu,Keywordu,bir de garanti olsun diye Language metasını ekler.Başka hiçbirşey yapmaz.Çünkü bilir ki arama motorları üstten indexlemeye başlar.Ve her satır kaybı site içerisindeki içeriğin önemini biraz daha arttırır.
Önem :Arama Motoru Optimizasyonundaki en önemli etkendir.
Kod :
Gönderen Adsız zaman: 05:47 0 yorum
Etiketler: meta tag, meta tag nasıl yapılır, meta tag nedir, metatag keyword description revisit refresh php include robots txt robot language
XFN Nedir ?
Hepimiz web sitemiz için link değişimi yapıyor,blogroollarımıza linkler ekliyoruz...
Peki daha nitelikli bir link nasıl oluştururuz diye düşünürken,XFN sistemini keşfettim.
XFN sistemi ile,link verilen site ile olan ilişkinizi tanımlayabiliyorsunuz.Türkiyede duyulmamış ve bilinmeyen bu tekniği ( Sadece Profesyonel SEO Hizmeti verdiğim müşterilerime uyguladığım ) tüm Türk Webmaster alemine açıklıyorum.
XFN'in amacı,link verilen sitenin sahibi ile link veren sitenin sahibinin arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Sizin de bildiğiniz üzere Google yeni teknolojilere oldukça meraklı ve XFN Projesinin sitesini PR8 ile ödüllendirmiş.Demek ki Google bu linkleme sisteminden haberdar ve bu linklere önem veriyor.
XFN Nasıl Kullanılır ? Ne Fayda Sağlar ?
XFN link içine yerleştirilen ek bir koddur.Dediğim üzere sitelerin birbirleri olan ilişkileri belirler.
Peki XFN 'i linklerime nasıl yerleştiririm ?
Şöyle bir örnek verelim ;
rel="friend met">SEO
Yukarıdaki örnekten şu iki sonucu çıkartabiliriz:
* Sitenin sahibi ile Hacıvat biribiriyle daha önce buluşup, görüşmüşler. Bunu rel için verilen "met" değerinden anlıyoruz.
* Ayrıca bu iki kişi (site sahibi ile Hacıvat) çok iyi arkadaşlar. Bunu bize rel için verilen "friend" değeri aktarıyor.
Gördüğünüz üzere normal bir linkten farklı olarak rel=''friend met'' içeriyor.Yani rel= dedikten sonra gerekli olan etiketi tırnak içerisinde gireceğiz.
XFN için kullanılabilecek değerler
Kaynak: http://gmpg.org/xfn/11 ; http://www.mutasyon.net/makaleoku.asp?id=807
Açıklamalar:
Simetrik (symmetric): Karşılıklı ilişkiler için kullanılır. Örneğin Ali Veli ile kardeş ise, Veli de Ali'nin kardeşidir.
Geçişli (transitive): Bazen iki bağlantıdan üçüncü bir bağlantıya ulaşılabilir. Örneğin Ali Veli ile aynı yerde çalışıyor ve Veli de Mehmet ile aynı yerde çalışıyorsa Ali ile Mehmet de mecburen aynı yerde ekmek paralarını kazanıyorlar demektir (Tabiihayat şartlarından dolayı ek işleri yok ise).
Arkadaşlık (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
* contact (iletişim, kontak): Nasıl irtibata geçebileceğinizi bildiğiniz herhangi bir kişi. Çoğu zaman simetrik.
* acquaintance (tanidik): Selam vermekten daha öteye gitmeyen ve belki bir iki kez konuşmuşluğumuz olan tanıdık bir kişi. Çoğu zaman simetrik.
* friend (arkadaş): Arkadaşlığımız olan birisi. Yurttaş, ahbap veya iyi bir arkadaş. Çoğu zaman simetrik.
Fiziki
* met (yüz yüze): Daha önce kendisiyle yüz yüze buluştuğumuz bir kişi. Simetrik.
Mesleki (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
* co-worker (iş arkadaşı): Beraber çalıştığımız veya bizimle aynı firmada çalışan bir kişi. Simetrik. Normalde geçişli.
* colleague (meslektaş): Bizimle aynı meslekten olan veya üniversitede aynı bölümde okuyan birisi. Simetrik. Çoğu zaman geçişli.
Coğrafi (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
* co-resident (ayni çati altında): Beraber aynı çatı altında oturduğumuz kişi. Simetrik ve geçişli.
* neighbor (komşu): Yakın çevremizde, belki bir kaç kapı veya sokak uzaklıkta ikamet eden birisi. Simetrik. Çoğu zaman geçişli.
Aile (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
* child (çocuk): Kendi öz çocuğumuz veya evlatlık edindiğimiz kişi. Tersi ebeveyn (parent).
* parent (ebeveyn): Çocuğun (child) tersi.
* sibling (kardeş): Bizimle aynı anne babadan olan kişi, kardeş. Simetrik. Normalde geçişli.
* spouse (eş): Evli olduğumuz kişi. Simetrik. Geçişli degil.
* kin (akraba): Bizimle (uzaktan) akraba olan bir kişi. Simetrik, normalde geçişli.
Romantik
* muse (ilham verici): Kendisinden ilham alınan kişi. Tersi yok.
* crush: Kendisine abayi yakmiş (yani aşık) oldugumuz kişi. Tersi yok.
* date: Kendisiyle çıkılan (buluşulan) kişi. Simetrik. Geçisli değildir.
* sweetheart: İçli dişli, sırdaş ve mahrem olan kişi. Bu normalde bir kere kullanılır. Simetrik. Geçişli değildir.
Kişisel
* me (ben): Kendimiz için başka bir link (URL), örneğin diğer internet adreslerimizi belirtmek için. me değeri kullanılırsa, diğer XFN değerleri kullanılamaz. Ayrica me için simetri zorunludur.
Sizler de bu tarz ilişki tanımaları ile botlara siteler arası ilişkinizi gösterebilirsiniz.
Peki bunun,SEO Açısından faydası ne olacaktır?
Örneğin ; muse etiketi ile süslenmiş bir link mantıken Google'ın gözüne batacaktır.Bu kadar boş link değişiminin içinde bu siteye muse denilmiş ( yani üstte belirtildiği üzere ilham verici )
Demek ki bu site güzel olmalı ki böyle bir link almış...
Farklı kombinasyonları kafanızda canlandırıp dilediğiniz gibi linklerinizi botlarla tanıştırabilirsiniz.
Gönderen Adsız zaman: 05:44 0 yorum
Etiketler: nasıl uygulanır, nasıl yapılır, seo, xfn nasıl yapılır, xfn nedir, xfn tekniği
Spam Nedir ?
Spam yararlıdır.
Evet spam yararlıdır.Bilinçlice yapılan her spam size binlerce ziyaretçi getirir.
Zaten şu sıralar Google'ın arama algoritmasında sorunlar varken spam yapabilirsiniz.
Peki neden spam yapmalıyız ?
* Spam size kısa vadede çok büyük geri dönüşler yapar.Hele hele yeni açılan bir site iseniz,hem Google'ın teşvik amaçlı yeni sitelere verdiği önemi de hesaba katarsanız,muazzam hit potansiyeli var.
* Hem spam yapmak çok kolay.Bakın mesela,spam keyword mü arıyorsunuz,yazın Google'a alakasız alakasız piyasa mankenleri ismini yanyana.Açın siteyi kopyalayın keywordu.
* Kolaylığı bu kadar ile de kalmıyor,hemen site altına döşeyin,boyutunu da küçük kılın.
Peki bunları yaptıktan sonra ne olacak.Hitiniz ciddi anlamda artacak...
Ama anahtar nokta şu, NEREYE KADAR ?
Google dünyanın en zeki mühendislerinin çalıştığı bir yer.
Sizin düşündüklerinizi onlar çoktan düşünmüş oluyor.
Ancak şöyle bir durum var ki,onlar tüm siteleri tek tek kontrol edemiyorlar.Otomatik kontrol eden sistem arayışına giriyorlar.
Ve hiç ama hiç merak etmeyin,eninde sonunda yakalanıyorsunuz.Ve bu sefer öyle bir duygu ki,karşı karşıya kaldığınız hayal kırıklığı sizi çok daha fazla manevi zarara uğratıyor...
Tüm elde ettiğiniz hitler,reklam gelirleri vs. vs. herşey elinizden kayıp gidiyor.
Peki neden spam yapmamalıyız ?
* Spam çok kısa vadeli bir hit kaynağıdır.
* Muhakkak ki eninde sonunda yakalanırsınız ve bu açıkladığım üzere sizin için çok üzücü olur.
* Göze hiç hitap etmez.Binlerce keyword her yanda.Gerçekten kaliteli içeriğinizin altına spam yerleştirirseniz,kaliteli içerik spamın yanında ağlar.
* Spam çok göze batar,siteye giren bilinçli ziyaretçiyi rahatsız eder.
* Spam yapmak etik olarak uygun değildir.Elde ettiğiniz tüm kazançlar sizin hakkınız değil emin olabilirisiniz.Bilmiyorum dîni inancınız var mı,ancak emin olun bu yapılanın kul hakkı yemekten bir farkı yok.Reklam verenin de hakkını yiyorsunuz,aslında o içeriğe ulaşmak amacında olmayan ziyaretçinin de.
* En önemli detayı eminim ki herkes atlıyor.Bizim bu kadar Google ile içli dışlı olmamızın sebebi hedefli ziyaretçi çekmektir.Sitenizin içeriği ile en ufak alakası olmayan,adult ağırlıklı kelimerle siteye çektiğiniz ziyaretçi sitenizde ne kadar zaman geçirecek sanıyorsunuz ? Diyelim ki siteye girdi, o spamların içinde hangi reklamınız dikkatini çekecek de tıklayacak ? Hepsini geçtim,siz o ziyaretçiyi reklamlarınıza tıklatacak kadar sitenizde tutabilecek misiniz ?
Tüm bunları gözden geçirin ve karar verin.
Sizce spam yapmak sizin etik anlayışınıza uyuyor mu ?
Spam size ne kadar yarar sağlayacak ?
Asla unutmayın ki '' Küçük insan hep büyük görünmek ister ama hep küçüktür ''
Ne yaparsanız yapın,hak ettiğinizden yüksek şeyler alamazsınız.
Gelin siz de faydalı şeyler yapın, internetteki SPAMcı Türkler damgasını sildirelim...
Gönderen Adsız zaman: 05:43 1 yorum
Etiketler: spam hedefli ziyaretçi hit google arama algoritması seo teknikleri nasıl spam yapılır
Backlink Nedir ? Ne İşe Yarar, Hakkında Bilgiler
Bu makale backdoor'a aittir..
Bu Yemeğe Malzemelerini mi Yoksa Ne Bulursak Onu Mu Katacağız ?
Yıllardır Google Türk sitelerine neden en fazla PR6 veriyor ?
Sebebi açıkça belli,biz millet olarak hazırcılığa fazlası ile alıştık.
Bir kere kimse özgün içerikten söz etmesin bana.Şu an internette Türk sitelerindeki 20 içerikten 1 'i orjinal 19'u kopyadır.Bu kadar net söyleyebilirim size...
Hele ki backlink merakı yok mu ? Nofollow tanımaz arkadaşlarımız,bloglara yorumlar atarak backlink aldıklarınız sanıyorlar.Yabancılar ise yine mi Türkler diyorlar...
İnanın bunu bizim kadar sık yapan dünyada hiç bir ülke yok.
Backlinklerle ilgili bildiğiniz herşeyi çöpe atın.
Haydi gelin baştan başlayalım.
Backlink nedir ?
Backlink, geri dönüş linki.Yani kaynağa dönüş linki manasında...Google'ın mantığına göre link alan site güzeldir.Kötü olan bir siteye insanlar neden link versin ki ?
1) Link Çıkışı ve PageRank Mantığı
Peki Google bu kadar aptal mı sizce ?
Yüzlerce kraloyun sitesinden,nakliyat sitesinden,sohbet sitesinden linkler alıyorsunuz.Evet olumlu sonuçlar elde ediyorsunuz,ancak bu olumlu sonuçlar aldığınız tüm backlniklere bağlı değildir.
Aslında link çıkışı 3 ile sınırlı PR1 siteden link almak 100 link çıkışı olan bir PR3 siteden veya 300 link çıkışlı bir PR4 siteden daha çok avantaj sağlar.
Ayrıca güzel backlink almış olursunuz,link çıkışının sınırlı olması ilgi çekmenizi ve hit almanızı da sağlayabilir.
2) Eşdeğer İçeriğin Anlaşılamayan Eşsiz Önemi
Şöyle düşünün,siz bir şarkıcısınız.Bir şarkı yaptınız.Çok tutup,herkes tarafından dinlenmesini istiyorsunuz.Bunun için sizin konunuzla ilgilenen bir prodüktörden veya sizinle aynı tarzdaki bir şarkıcının desteğini mi almak daha önemli,yoksa herhangi bir prodüktörden veya şarkıcıdan destek almak mı ?
Günümüzde yapılan link tarlaları,bir rock şarkıcısının albüm yapmak için Kumkapanına gitmesinin eşdeğer bir durumu.
Eğer gerçekten güzel PageRank dereceleri almak ve üst sıralarda listelenmek istiyorsanız muhakkak eşdeğer içeriklerden link almalısınız.
3) Fazla Backlink Göz Çıkartır !
Unutmamanız gereken en önemli noktalardan birisi şu ki , fazla backlinki olan site her zaman üstte çıkmaz.Çıksa da her zaman için geçicidir.Ve geçici bir başarı,asla başarı değildir.
Bugün Google da üst sırada çıkmak istiyorsanız bunun en önemli sebebi hit alma amacınızdır.Ancak şöyle düşünün,5 günde 1. sırada çıkıp,orada 3 gün kalıp,günde 100 hitten 300 hit alacağıma, 50 günde etik seo yaparak 1. sırada çıkıp orada çoook uzun günler kalıp hit makinesi oluşturabilirsiniz...
Burada kastetmek istediğim şey backlink alırken kesinlikle acele etmeyin.
Her gün 5 adet link değişimi yapın,bu sayı en fazla 10 'u bulsun.
Google sandığınız çok daha zeki.Sizce hangi site açılır açılmaz binlerce backlink alabilir ki ?
Neyse bir makalenin daha sonuna geldik.Umarım biraz olsun ne demek istediğimi anlatabilmişimdir...
Gönderen Adsız zaman: 05:42 2 yorum
Etiketler: seo, seo backlink hit google pagerank link çıkışı nofollow link değişimi, seo nedir?
SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?
SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?
SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denilebilir.
Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,
Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.
Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.
Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.
Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;
1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.
2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.
On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:
Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta
Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.
keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.
Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.
"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.
Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows'ta Türkçe karakter seti kullanır.
Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.
Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)
author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum
classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)
copyright : programın yayın hakkının sahibi
distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)
language : Sayfada kullanılan dil
rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.
resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)
robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır
revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.
cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.
duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar
sayfa cache'e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.
sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.
sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.
Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.
Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.
Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl
vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.
Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi
Meta tag SEO Optimization için;
title
description
keyword
charset=iso-8859-9
yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar "revisit-after=1 days" yapın arama motorları gelmiyor.
Gönderen Adsız zaman: 05:40 0 yorum
Etiketler: meta tag, meta tag olusturma, seo, seo nedir?