RSS2.0

Faklı Lisanlarda Websiteleri Icin Domain Secimi

13 Mayıs 2008 Salı

Faklı Lisanlarda Websiteleri Icin Domain Secimi


Yabanci dillerde hazirlanan bir çok websitesinin birde İngilizce versiyonu bulunmaktadir. Çoğu şirket bir URL alip farkli dillerde ki versiyonlari tek bir site içinde sunmaktadir.

Fakat farklı lisanlarda sunulucak sirketler icin lokallestirmeyi farkli domainlerde yapmanin cok faydalari vardir. Domain ismi ve hosting seciminizi yapmadan once websitesinin hangi ziyaretcilere hitap edicegine iyi karar vermeniz gerekir.

Mesela yurtdisinda arama yapan ve Turkiye'ye gelmeyi planliyan bir turist rehberinin sitesini yurtdisinda host etmesi kendisi icin faydalidir. Örnek olarak ayni arama kelimelerini google.com.tr ve google.com'da aratırsaniz cikan sonuclar arasında farklılıklar oldugunu goruceksiniz. Google bir ulkede arama yapıldıgı zaman o ülkede host edilen sitelere diger ülkelere göre büyük bir öncelik tanımaktadir. Eger hedef musterileriniz Turkiye'de yasıyorsa ve cogunluk google.com diilde google.com.tr kullanıyorsa Turkiye'de host edilen bir site çok daha iyi sonuclar dogurucaktir.

Google'ın bunu yapmasinda ki mantik ise kolayca anlaşılabilir. Amerika'da arama kelimesi olarak "nike" yazan bir ziyaretçi ile Turkiye'de ayni kelimeyi arıyan kişiye verilmesi gereken sonuçlar farklı olucaktır. Amerikada ki kisiye nike ayakkabiyi nereden alıcagı souclar icine eklenicekken aynisi Türk kullanıcı içinde yapılıcaktır. Her iki arama sonucunda ise buyuk ihtimalle Nike'in kendi sitesi ilk sirada çıkıcaktır. Bunu butun markalarda deniyeblirsiniz. Bu ayrım hosting'in nerede oldugu analiz edilerek yapılmaktadır.

Eger her iki pazarda da musterileriniz olucaksa iki farkli domain ve hosting almaniz sizin icin faydali olucaktir. Mesela Istanbul'da ev kiralayan bir emlakci oldugunuzu dusunelim. Turk kullanicilar icin "kiralik ev" yabancilar icin ise "istanbul apartment for rent" sizin icin onemli arama kelimeleri olucaktir. Bir sitenin anasayfasinda bulunan kelimeler iç sayfalara oranla çok daha önemlidir. O halde gidip ABCEMLAK.COM ve ABCEMLAK.COM.TR sitelerini alabiliriz. Com uzantili siteyi yurtdışında diğerini ise yurt icinde host edebiliriz. COM uzantili siteyi ingilizce arama kelimeleri icin optimize edip, Turkiye'de ki siteyi ise Turkçe kelimeler icin optimize edicegiz.

Bu yontemin dezavantajı bir yerine iki site icin link kampanyasi yapmamiz gerekmesi ve de daha guclu olabilicek tek bir site yerine iki site olusturmamiz olucaktir. Fakat uzun vadede bu iki site birbirine direk bagli olucagi icin birbirlerine link guclerini geciricek ve lokal aramalarda verilen avantajlardan faydalanicaklardir. Bu yontem uzun vadede daha saglikli ve daha daha cok arama kelimesini hedeflemek icin daha idealdir.

İki domain ile hosting yapmak tasarım olarak ayni site icerisinde farkli dillerde bolumler olusturmakdan daha fazla bir ugras gerektirmemektedir. Sadece yillik domain ve hosting masrafi iki katina cikicaktir. Farklı lisanlarda sunulan ticari siteler genellikle farkli pazarlardan musteriler aramakta ve bu sistem trafigi cok arttiricak bir tekniktir. Bazi siteler icin bu yontem hic gerekli olmasada bazlari icin cok onemlidir. Bu secimlerin onceden yapılması gerekir.

0 yorum: