RSS2.0

Nofollow link komutu ve link gücü

14 Mayıs 2008 Çarşamba

Nofollow link komutu ve link gücü
Google algoritmasında önemli bir yeri olan web üzerindeki link ilişkileri ve doğal oluşmuş linkler ücret karşılıgı alınmış linkler yüzünden probleimli sonuçlar çıkarabilmektedir. "nofollow" komutu o yüzden Google'ın paralı reklamlarda kullanılmasını tavsiye ettigi bir komutdur. Arama motorunun o linki dikkate almaması gerektiğini söylemek komutun kullanılma amacıdır.

Peki "nofollow" hiç mi link gücü geçirmiyor. Geçen sene içinde linkleri oluşturulmuş bazı sitelerde sadece "nofollow" linkler kullanılan sayfalarda bazı artışlar gözlemlemiştik. Bazı durumlarda nofollow olmasına rağmen artışlar olduğu durumlar oldu, bazılarında linkler hem nofollow hem dofollow karışık olduğu için farklar anlaşılamadı.

Linklerde ki yazıların ne kadar farklar yarattığını hepimiz biliyoruz. Mesela bir sitenin rekabet olmayan kelimelerde içinde ve kodunda hiç bir şekilde geçmeyen arama kelimeler için ilk sırayı alması kolayca mümkün oluyor.

Bunu aslında kolayca testde edebiliriz. Arama sonuçlarında hiç sonuç vermeyen bir kelime için içinde bu kelimeler geçen bazı linkleri bir siteye yönlendirip bir süre sonra kontrol edersek en azından anchor text denilen yazıların geçerli olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Bu konuda düşüncelerinizi ve faydası olup olmadığı hakkında sonuçlar elde etmiş olanlarınız varsa paylaşırsanız sevinirim.

0 yorum: