RSS2.0

30. Google’a Ters Düşmeyin

4 Mayıs 2008 Pazar

30. Google’a Ters Düşmeyin

Arama motoru optimizasyonun üçüncü hayati temeli spam sayılan ve etik olmayan davranışlardan uzak kalmaktır. Google webmaster kurallarını uygulamakta titiz olun. Google webmaster kurallarına aykırı bir şey yaparsanız eninde sonunda Google sizi yakalayacak ve cezalandıracaktır.

Aşağıdaki hileler google tarafından kesinlikle yasaklanmıştır:

* Paravan: bunun anlamı bu ip adresinden farklı bir siteye geçilmesidir.

* ana sayfanızı başka sayfaya yönlendirmek

* arka plan ile aynı renkte metinler kullanmak

* gizli linkler

* bir çok alan adı alıp birbirine link vermek

Google algoritması oldukça karmaşık bir hale büründü. Eğer google webmaster kurallarını ihlal ederseniz er ya da geç suçunuz tespit edilir bir cezanın muhatabı olursunuz. Veya sinirli bir kullanıcı spam raporu gönderebilir.

Google Toolbar İndir

Google Toolbar’ı buraya tıklayarak indirebilirsiniz.

Arama Motorlarında Üst Sıralara Çıkmak İçin Tavsiyeler

Sabah akaşam öğle hep arama motorları hep arama motorları. Hep üste çıkma davası vardır. Bo zaman buyrun amara motorlarında nasıl üste çıkılır teknikleri yöntemleri.

Arama Motorlarında Üst Sıralara Çıkmak İçin Tavsiyeler

Bu makalede size arama motorlarındaki sıralamanızı nasıl yükseltebileceğinizi göstereceğim. Tüm tavsiyeleri yerine getirmek zorunda değilsiniz, ama ne kadar çok tavsiyeyi dikkate alır ve değerlendirseniz, arama motolarında bir üst sıraya çıkmak için o kadar güç kazanmış olursunuz. 1. Dışarıdan daha fazla link alarak ve daha fazla site içi linklemesi yaparak link popüleritenizi artırın.

Site İçi Linkler - Her sitenizi ve site içi önemli sayfalarınızı çapraz olarak birbirleriyle linkleyin. Bu her sitenizdeki sayfalarınızın PageRank değerini artıracaktır.

Kontrol Ettiğiniz Sitenize Gelen Linkler - Ana sitenizin konusu ile aynı küçük birkaç site yapın. Bu küçük siteler sadece birkaç sayfadan ibaret olsun. Sonra bu siteleri birbirleri arasında sizin için önemli anahtar kelimelerle çapraz olarak linkleyin. Ana sitenize ise her küçük siteden yine anahtar kelimelerle linkler verin.

Kontrol Edemediğiniz Sitenize Gelen Linkler: Rakiplerinize link veren sitetelerin size de link vermelerini isteyin. Hangi sitelerin rakiplerinize link verdiğini bulmak için bir arama motoruna girin ve “link:” kelimesi ile rakip domainini kullanarak arama yapın.
Örnek: link:www.rakibiniz.com

Yahoo Directory ve DMOZ (Directory Mozilla) gibi önemli web dizinlerinde sizin sitenizle aynı kategoride bulunan diğer sitelerle link değişimi yapın.

Kendisine site eklemeye izin veren siteler bulun. Bunu yapmak için mesela Google’da “site ekle” yazarak aratın. Gelen sonuçlardan çoğu site eklemeye izin veren siteler olacaktır.

2. Her HEAD taginden hemen sonra META tagi içinde ilk tag olarak bir TITLE ekleyin.

Örnek :


Bilgisayar Parçaları İncelemeleri

3. TITLE taginden hemen sonra bir DESCRIPTION tagi ekleyin.

DESCRIPTION içinde sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. Bu anahtar kelimeler metnin başına ne kadar yakın olursa o kadar iyi olacaktır.

Örnek :


Bilgisayar Parçaları İncelemeleri

4. Eğer META REFRESH tagi kullanıyorsanız, tagin 30 saniyeden büyük olduğundan emin olun.

Örnek :

Bazı arama motorları 30 saniyeden daha erken refreh değeri kullanan sayfaları spam olarak algılamaktadırlar. Eğer daha hızlı sayfa refreshi istiyorsanız, JavaScript redirect tagi kullanmanızı öneririm.

Örnek :
Adım 1- Aşağıdaki kodu dokümanın HEAD bölümüne kopyalayın. Koddaki 3000 sayısını istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. 1000 yazdığınızda 1 saniye anlamına gelecektir.

Adım 2- BODY taginize onLoad event yönlendiricinizi ekleyin. Böylece sayfanız her yüklendiğinde JavaScript kodu çalışacaktır.

5. Eğer illa ki lazım değilse AUTHOR, DATE vs. gibi META tagleri kullanmayın.

Kullanmanızı önerdiğim META tagler sadece DESCRIPTION ve bazen META REFRESH tagleridir.

6. Sitenizde mutlaka bir tane site haritası bulundurun.

Bu haritada sitenizde yer alan tüm sayfalara link verin. Bu sayfa, sitenize gelen arama motorlarının tüm sayfalarınızı bulmasına yardımcı olacaktır.

Her sayfadan en fazla 50 link verin.

Eğer link vermeniz gereken 50 den fazla sayfanız varsa sadece önemli sayfalarınıza link verin.

Bazı arama motorları sadece linklerden oluşan sayfaları sevmezler. Bu yüzden bu sayfanıza mutlaka biraz da metin ekleyin. Mesela sitenizin genel amacını bir paragraf halinde bu harita sayfasına ekleyin.

7. Bir ya da daha fazla header tagi kullanın ve içinde önemli anahtar kelimelerinize yer verin.

H1, H2 gibi büyük header taglerini tercih edin.

Eğer kullandığınız header tagleri sayfa tasarımınızı bozuyorsa, CSS ile sayfanıza uygun hale getirin.

8. Ana sayfanızdaki metnin ilk 3-5 satırı sizin için çok değerlidir.

Çoğu arama motoru bir sayfadaki ilk birkaç satır metni arama sonuçlarında META DESCRIPTION yerine sayfa açıklaması olarak kullandıkları için, bu ilk birkaç satırın oldukça anlamlı olmasına özen gösterin. (META DESCRIPTION taginizi tanımlamış olsanız bile bu tanımlamanın kullanılmama ihtimali yüksektir.)

9. Özellikle ana sayfanızda anahtar kelime yoğunluğunuzun %1-2 düzeyinde olmasına özen gösterin.

Anahtar kelime yoğunluğunuzun yüksek olması, arama motorlarının bunu suni bir düzenleme olarak görmesine neden olacaktır. Bu durumda o anahtar kelimelerde siteniz ya da sayfanız arama motorlarında üst sıralara çıkamayacaktır.

10. Her sayfada en az 350 kelimeye en fazla 750 kelimeye yer verin.

Arama motorlarının olabildiğince insan gibi düşünmeye çalıştıklarını unutmayın. Sizin de onaylayacağınız gibi, bir ziyaretçi içinde çok az metin bulunan sayfalara ya da özensizce doldurulmuş gibi görünen binlerce kelimeden oluşan sayfalara zaman ayırmayacaktır. Metinlerinizi yazarken mutlaka bunları bir insanın okuyacağını unutmayın. Metninizi olabildiğince paragraflara ayırın. Arama motorları insana yönelik iyileştirmelere önem verirler.

11. Kullanacağınız domain adında anahtar kelimelerinizi kullanın.

Kelimelerin arasına “-” tire koyarak ayırmanız daha iyi olacaktır. Mesela anahtar kelimeniz “donanım inceleme”, sizin içinn iyi domain adi www.donanim-inceleme.com olacaktır. Eğer istediğiniz domain adı doluysa yani başkası tarafından alınmışsa, .NET, .ORG gibi farklı uzantıları alabilirsiniz.

12. Site içi klasör adlarında anahtar kelimelerinizi kullanın.

Site içi klasörleri yine domain adınız gibi anahtar kelimeleri kullaranarak ve kelimeler arasına “-” tire koyarak oluşturun. Örneğin http://www.donanim-inceleme.com/en-son-cikan-donanimlar/” gibi kullanabilirsiniz.

13. Sayfa isimlerinizde anahtar kelimelerinizi kullanın.

Örnek :
http://www.donanim-inceleme/donanim-fiyatlari.html sizin için uygun olacaktır.

14. Sayfa içinde kullandığınız resimlerin isimlerinde anahtar kelimelerinize yer verin.

Örnek :
resim ile direkt ilgili olmasa bile sizin için uygun olacaktır.

15. Her resimde mutlaka bir ALT tagi kullanın.

En önemli anahtar kelimelerinizi bu tag içine yerleştirin.

Örnek :
”donanım

16. Eğer site içinde IMAGE MAP kullanıyorsanız mutlaka HTML links ekleyin.

Çünkü bazı arama motorları IMAGE MAP takip etmezler. Bunun yanında IMAGE MAP arama motorlarına text linkleri sunmaz. Arama motoları optimizasyonuna hiçbir katkı sağlamadığı için IMAGE MAP kullanmamaya özen gösterin.

17. Sayfanızdaki ana metinler içerisine, sayfa konusuyla ilgili ama daha az kullanılan mesela anahtar kelimelerinizle eş anlamlı değişik kelimeler serpiştirin.

Popüleritesi az olan kelimeler daha az rekabet gerektirdiği için, bu kelimelerde arandığınızda en üst sıralarda çıkmayı garanti edebilirsiniz.

18. Anahtar kelimelerinizi sayfa metni içinde peşpeşe tekrar etmeyin.

Bu durum arama motorları tarafından spam olarak algılanabilecektir. Anahtar kelimelerinizi sayfa metni içine homojen dağıtmaya özen gösterin.

19. Sayfalarınızı olabildiğince kök dizine yakın yerleştirin. 3 seviyeden fazla iç içe dizin kullanmayın.

Örnek :
www.siteniz.com/index.html (1. seviye - harika)
www. siteniz.com/html/index.html (2. seviye - iyi)
www. siteniz.com/html/satis/index.html (3. seviye - idare eder)
www. siteniz.com/html/satis/arama/index.html (Çok yüksek seviye - arama motorları bu sayfayı çok içlerde gördüğü için erişilebilirliğini ve dolayısıyla önemini az kabul edecektir.)

20. Menü kodlarını sayfa sonuna yerleştirmeye özen gösterin.

Eğer site içinde her sayfada sabit bir yerde çıkan menü barınız varsa, büyük ihtimalla tablo kodunuzu ana sayfa metinlerinden önce yerleştirmissinizdir. Arama motoları sayfa kodunda başa yakın olan kelimelere, sayfa kodunda sonda olan kelimelerden daha çok önem verirler. Bu yüzden sayfanızı tasarlarken, menü bar kodunuzun sayfa içeriğinden sonra gelmesini sağlayın.

21. Javascript kodlarınızı başka bir dosyaya ya da BODY ve HTML taglerinizi kapattıktan sonra sayfa kodunun en sonuna yerleştirin.

Bu şekilde yapmanız gerçekten işe yarayacaktır. Aşağıdaki kod örneğindeki gibi yaparak Javascript kodlarınızı başka bir dosyaya taşıyabilirsiniz. Aşağıdaki kodu HEAD tagi içine yerleştirmeniz yeterli olacaktır.




Bu işlem aynı zamanda sayfa kodunun büyüklüğünü de dğişirecektir böylece sayfanızın daha hızlı yüklenmesine de yardımcı olacaktır. Ayrıca aynı kodu farklı sayfalarda da kullanabileceksiniz. Tek yapmanız gereken yukarıdaki kodu istediğiniz sayfanıza yerleştirmek olacaktır. Bu ve bir önceki iki teknik, daha önemli sayfa içi metinlerinizi kod içinde daha üstlere çıkarmanızı sağlayacaktır.

22. Belki çok pratik değil ama CSS class isimlerinizi anahtar kelimelerden seçebilirsiniz.

Örnek :
.donanim
{
color: #ff0000;
}

23. Robots META tagleri yerine robots.txt dosyasını kullanın.

Bazı arama motorları bu META tagini anlamazlar.

24. Font boyu varsayılan (default) değeri olarak 1 kullanmayın.

Bazı arama motorları çok küçük font boylarını spamming olarak algılarlar. Metin içinde bazı özel yerlerde font boyu olarak 1 kullanmak ise sorun olmayacaktır.

25. Toplistlere veya link değişim gruplarına üye olmayın.

Arama motorları toplistlere ve link değişimi gruplarına bir sitenin popüleritesini suni olarak artırdığı için spam olarak bakarlar. Link değişim gruplarını karşılıklı link değişimi ile karıştırmayın. Karşılıklı link değişimi sizin siteniz ile bir başka site arasında özel anlaşma ile yaptığınız link değişimidir. Bu sadece size ve karşınızdaki siteye ait bir yapı olacaktır. Arama motorları karşılıklı link değişimine karşı değillerdir. Karşılıkli link değişimi ise genelde popüleritenizi artır.

seoturk.net

Google Adsense Hakkında Detaylı Bilgiler

Bikdiginiz gibi seo işinde google en temel kavramdır. Yani googlede yapılan aramalar. Peki googleyi ne kadar tanıyoruz. Google hakkında bir çok şeyi bulabileceğiniz bi makele var şimdi sırada, Düşmanını tanımıyorsan onu yenmek için bir adım arkadasındır.


Google Adsense nedir?

Google Adsense, web sitesi sahiplerinin sitelerinde Google reklamlarını yayınlayarak para kazanmalarını sağlayan bir sistemdir. Adsense’i diğer reklam programlarından ayıran en önemli özelliği; web sitesinin Google robotları tarafından anında taranarak sayfalarınızla ilgili reklamların sitenize gönderilmesidir. Örneğin kedilerle ilgili bir siteniz varsa kedi maması, tenisle ilgili bir web siteniz varsa tenis raketi reklamlarının otomatik olarak yayınlandığını göreceksiniz. Sayfa içeriğiyle doğrudan alakalı bu reklamlar ziyaretçilerinizi de tıklamaya teşvik ediyor ve böylece daha çok kazanabiliyorsunuz. Ayrıca Adsense siz istemediğiniz sürece sitenize resim içeren hiçbir reklamı yayınlamıyor ve reklamların yayınlanacağı kutunun boyutunu, renklerini, kaç reklam görmek istediğinizi belirleyebiliyorsunuz. Reklamlara her tıklandığında elde edeceğiniz kazanç reklamverenin belirlediği fiyata göre değişiyor. Tabii ki programın Türkçe destekli olması ve Türkiye’ye ödeme yapması çok önemli bir nokta. Bizce Adsense’den paranızı alıp alamayacağınız konusunda hiç şüpheniz olmamalı, çünkü burada Google güvencesinden bahsediyoruz.

Nasıl kaydolurum?

Google Adsense’e başvurmak için veya programla ilgili detaylı bilgi almak için www.google.com/adsense adresine girmelisiniz. onlarca dil seçeneği bulunan arayüzün Türkçe olarak açıldığını göreceksiniz. Google Adsense’e başvurmak ücretsiz olmasına rağmen her sitenin başvurusu kabul edilmiyor. Sitenize reklam alabilmeniz için siteniz www.google.com/adsense/policies adresindeki kurallara uygun olmalı. Bunların başında sitenizin yasa dışı veya telif haklarına aykırı hiçbir içerik barındırmaması ve ziyaretçilerin reklamlara tıklamak için teşvik edilmemesi gerekiyor. Yani sitenizde kesinlikle “sitemize destek olmak için reklamlara tıklayın” gibi bir not bulunmamalı. Düzenli olarak gerçekleşen kontroller sırasında kurallardan birini ihlal ettiğiniz tespit edilirse uyarılıyorsunuz veya hesabınız kapanıyor, kazanmış olduğunuz paralar da belli bir miktarı geçtiyseniz geri ödeniyor.

Adsense başvuru formunu doldurmak için ana sayfadaki “Başvurmak İçin Buraya Tıklayın” düğmesine tıklamalısınız. Ardından “Google’da Yeni misiniz?” bölümünü dolduryoruz ve ikinci adıma geçiyoruz. Burada hesabınızın kişisel mi yoksa kurumsal mı olacağını belirliyorsunuz. Üçüncü adımda hesabınızla ilgili bilgileri gireceksiniz. Burada Türkçe karakterler kullanmamaya özen gösterin. Web sitesi alanına yazacağınız adresin dilini doğru olarak belirtmeyi unutmayın. Birden fazla siteniz varsa hepsi için ayrı ayrı başvurmanıza gerek yok. Zaten kurallara da aykırı. İlk başvurunuz onaylandıktan sonra, diğer web sitelerinizi hesabınıza anında ekleyebiliyor ve reklam alabiliyorsunuz. Son adımda, girdiğiniz hesap bilgilerini kontrol ederek onaylamalısınız. Başvuruyu tamamladığınızda başvurunuzun 2-3 gün içerisinde değerlendirileceği ve başvurunuzun onaylandığına dair bir e-mail alacağınızı belirten bir not görceksniz. Maalesef bu durum yanlızca ingilizce siteler için geçerli. Türkçe siteler içinse bekleme süresi 1 ila 2 ay arasında değişmektedir.

Mr.Incomer’ın notu: Adsense başvurunuzun daha kısa sürede kabul edilmesi için size yardımcı oluyoruz. (En geç 5 gün içerisinde başvurularınız kabul edilecek) mr@incomer.net

Başvurunuz onaylandıktan sonra

Eğer siteniz kurallar uygun ise belli bir zaman sonra başvurunuzun onaylandığına ve hesabınızın açıldığına dair bir e-mail alacaksınız. Hesaba ilk defa girdiğinizde karşınız vergi bilgileri formu çıkacak. ABD de yaşamıyorsanız “hayır” ı seçerek devam edebilirsiniz. Bu durumda Google’a herhangi bir belge sunmanız gerekmeyecek ve hesabınızdan vergi kesimi yapılmayacak. Eğer ABD’de yaşıyorsanız “Evet” i seçerek sihirbazın sunacağı yönergeleri izlemelisiniz. Son adımda erdiğiniz vergi bilgileri IP adresinizle birlikte kaydediliyor, bu da gerektiğinde kullanılmak üzere imza yerine geçiyor. Vergi bilgilerini girdikten sonra hesabınız etkinleşecek ve sitenize reklam alabileceksiniz.

Reklam ayarları

İlk olarak “Reklam Ayarları” sekmesine girmeli ve reklam kodunuzu oluşturmalısınız. Karşınıza gelen sayfada reklam biçimini, renk paletini e reklam türünü seçebilirsiniz. Reklamları frame kullanılan bir sitede yayınlayacaksanız “Çerçeveli Sayfa” seçeneğini seçmeniz gerekiyor. Son olarak, sayfanın en altında otomatik olarak oluşan Adsense kodunuzu kopyalayıp reklamı yayınlamak istediğiniz sayfanın html kaynağına yapıştırmalısınız. Adsense, yeni bir reklam kodunun eklendiği siteleri hemen tespit ediyor e genelde birkaç dakika içinde siteniz Adsense robotları tarafından taranmış oluyor. Bu süre içinde sitenizde para kazandırmayan genel hizmet reklamları çıkıyor. Yine aynı şekilde sitenizin içeriğine uygun reklamlar bulunamadığı takdirde genel hizmet reklamları çıkmaya devam ediyor.

Arama için adsense

Google Adsense’de içeriğe yönelik reklam programı hariç bir de aramaya yönelik reklam programı mevcut. Burada sitenize Google arama kutucuğunu yerleştiriyorsunuz. Sitenizden yapılan aramalar sonucunda çıkan sayfalardaki sponsor linklere tıklanırsa sizde para kazanıyorsunuz. Ancak buradan kazanacağınız para içeriğe yönelik reklamdan az olacağı için pek tavsiye etmiyoruz.

Reklam performansınızı artırmanın yolları

1- Reklam renklerini seçerken, sitenizin tasarımına uygun renkler seçin. Sitenizin içeriği gibi duran reklamlar tıklanma oranını dolayısıyla da kazancınızı artıracaktır.

2- Reklamları sitenizde kolay okunabilen yerlere koymalısınız. Pop up açmak kesinlikle yasak. Ayrıca unutmayın, Adsense reklamları gösterildikçe değil, bu reklamlara tıklandıkça para kazanırsınız.

3- Şifreli sayfalar Google botlarınca taranamayacağından bu tip sayfalara ekleyeceğiniz kodlarda sadece genel hizmet reklamları çıkacaktır.

4- Adsense reklam kodlarını metin tabanlı ya da yazıların çok olduğu sayfalara eklemelisiniz. İçeriği olmayan sayfalara koyduğunuz sayfalarda da yine genel hizmet reklamları çıkacaktır.

Google ön izleme aracı

Kodu ekleyeceğiniz sayfada hangi reklamların çıkacağını test etmek için www.sitelerim.info adresinde ki ön izleme aracını kullanabilirsiniz.

Paranızı nasıl alacaksınız?

Google her ne kadar tıklama başına iyi kazandırsa da ödeme açısından biraz sınıfta kalıyor. Google hesabınızda 100$ biriktiğinde ödemenizi o aydan sonra alıyorsunuz. Eğer bir ayda 100$ biriktiremezseniz o ay kazandığınız para bir sonraki aya devrediyor. Gelelim ödeme sürecine. Diyelim ki mart ayında 100$ birikti hesabınızda. Bu para Nisan ayı sonunda (20-25) onaylanıyor, tabii hile ya da benzer sorunlar çıkmadığı sürece. Ödemenizin onaylanmasını takip eden 1-2 gün içinde çekiniz kesilerek kaydolurken verdiğiniz ev adresine postalanıyor. Çekin elinize ulaşması ikamet ettiğiniz şehre göre 10 ila 20 günü buluyor. Çekin elinize ulaşmasından sonra yapacağınız iş bir bankaya gidip çeki bozdurmak.

Google’da Arama Yapmanın İncelikleri

Google artık bir çok webmasterin aklını hatta uykularını bile kaçıran bir web sitesi. Ki ben sadece bi web sitesi dedim ama sadece onun bitmiyor işte keşke öyle olsaydı ama ....... her neyse konuya girelim artık google aramaları hakkında bi yazıyı sizinle paylaşacam inş. yararlı olur



google bugün en basit sorgularda bile binlerce sonuç veriyor. kaliteli sitelere ulaşabilmek için sonuçları özelleştirmek gerekiyor. bu yazıda elimden geldiğince google gelişmiş arama özelliklerine değineceğim.

” “: en sık kullandığım özelliklerden biri. anahtar olarak yazdığımız kelime birden fazla ise ve kelimelerin yanyana aranmasını istiyorsak kelimeleri iki tırnak arasına almamız yeterli. kelime grubu aramalarına örnek: “frederic william goudy”

istenmeyen kelimeler: arama sonucunda istemediğiniz bir kelime varsa önüne eksi koyarak arama sonucundan dışlayabilirsiniz.
örnek: bildirgeç -bildirgeç

define: google bir sözlük gibi de kullanılabilir. bunun için tanımlanmasını istediğiniz kelime ya da kelimelerin önüne define: yazmak. örnek: define: php

filetype: bu operatör ile google tarafından desteklenen dosya formatlarından herhangi birini seçerek arama yapabilirsiniz. mesela php ile ilgili bir e-kitap arıyorsanız filetype:pdf php

site: bu operatör ise aramaları belli siteler içinde yapmamızı sağlıyor.
örnek: site:www.bildirgec.org frederic yazarak frederic kelimesi geçen yerleri sadece bildirgeç üzerinde buluyor.

OR : google aksi belirtilmedikçe arama sonuçlarında girdiğiniz tüm anahtar kelimelerin olduğu sonuçları gösteriyor. eğer sonuçlarda girdiğiniz anahtarların hepsini görmek gibi bir isteğiniz yok ise araya büyük harflerle OR yazın. bunun sonucunda google kelimelerin en az birinin olduğu sayfaları listeliyor. aynı anlamdaki kelimeler ile yapılan aramalarda kullanılabilir.

cache: bir web sayfasının google’ın belleğindeki versiyonunu görmek için cache: operatörünü kullanabilirsiniz. cache: ve sonra boşluk bırakmadan sayfanın adresini yazarak google’ın önbelleğindeki versiyonun görüntüsünü alabileceğiniz gibi adresten sonra boşluk bırakıp anahtar kelime yazarsanız ayrıca onların renklenmesini de sağlamış olursunuz.
örnek: cache:www.google.com.tr google

allinurl: anahtarın tamamının url içinde aranmasını istiyorsanız kullanmanız gereken operatör allinurl: ‘dir. arama kutucuğuna allinurl:bildirgec renner yazarsanız url içinde hem bildirgec hem de goudy kelimeleri geçen sonuçlar çıkacaktır.

inurl: bu operatör ise allinurl: ‘den farklı olarak girdiğiniz anahtarların tümünün değil sadece kendisinden sonra yazılanın url içinde olmasını yeterli buluyor. yani inurl:bildirgec renner yazarsanız url içinde bildirgeç ve sayfanın herhangi bir bölümünde renner kelimesi geçen sonuçlar gelecektir. allinurl: ile aynı sonucu elde etmek için her kelimenin önüne inurl: yazmamız gerekir.
örnek: inurl:bildirgec inurl:renner

allintitle: kullanım şekli allinurl: operatörü ile aynıdır. tüm anahtarları sayfanın başlığında arar.
örnek 1: allintitle:bildirgec renner

intitle: kullanım şekli inurl: operatörü ile aynıdır. kendisinden sonra yazılan anahtarı sayfanın başlığında arar.
örnek 1: intitle:bildirgec renner
örnek 2: intitle:bildirgec intitle:renner

son olarak filetype operatörü için google tarafından desteklenen fotmatlar: Adobe Portable Document Format (pdf)

Adobe PostScript (ps)

Lotus 1-2-3 (wk1, wk2, wk3, wk4, wk5, wki, wks, wku)

Lotus WordPro (lwp)

MacWrite (mw)

Microsoft Excel (xls)

Microsoft PowerPoint (ppt)

Microsoft Word (doc)

Microsoft Works (wks, wps, wdb)

Microsoft Write (wri)

Rich Text Format (rtf)

Shockwave Flash (swf)

Text (ans, txt)

kaynak: bildirgec

Page Rank Terimleri

Bir çok webmaster arkadaşımız her gün yüzlerce defa seo kelimesini ve alt kategorilerini duyar ama sadece seo kelimesi için bir kaç fikir öne sürerler google de üste çıkmak her neyse bunlaro boş verelimde pagerank ile ilgili olan bir çok terimi açıklamaya gelelim buyrun pagerankla ilgili tesimler ve açıklamaları



Google Pagerank™ (Pr) Nedir?
Pagerank dilimizde tam karşılığı olmayan Google terimidir.Genellikle webmasterlar tarafından ”Link Popülerliği” veya ”Link Puanı” olarak algılanır ama terim olarak Pagerank denir.Pagerank Google’nin sitelere verdiği bir değerdir.

Google Pagerank™ Nasıl Artar ?
Pagerank artırmak için tek bir yol var diyemeyiz.Pagerank sitenin tamamını ele alınarak verilen bir değerdir.Yani kısacası sayfanızın yüksek pagerank değeri alabilmesi için; Sitenin insanlığa hizmet etmesi gerekir.

Spam’ın,Gizli kelimelerin,kötü amaçlı js kodlarının olmadığı bir site gerekir.

Yazılarınızın özgün olması gerekir.

Bol bol kendi içeriğinizdeki yüksek Pagerank değerine sahip sitelerden link almanız gerekir.

PageRank değeri bir ziyaretçinin sayfada harcadığı süreyede bağlıdır.

Google Pagerank™ Yararları ? Eğer sayfanız yüksek pr değeri alıyorsa demekki sitenizi Google önemsiyordur.

Site içeriği ve pagerank değeriyle sitenizin Google arama sırası belirlenir.

Sitenizin Google’daki indexlenme hızına etki eder.

Google böceklerinin sitenize daha fazla uğramasını ve buna paralel olarak hitinizin artmasını sağlar.

Backlinklerinizi ”Fenerbahçe” olarak alırsanız bu kelimede üstlerde çıkma şansınız dahada artar.

Google Pagerank™ Natural Linkling ve Unnatural Linking Nedir ?
Natural Linkling; Başka sitelerin sizlere verdiği doğal linklerdir.Örn:Bir makale sonunda sizi kaynak göstermesi gibi.
Unnatural Linking; Kısacası toplist gibi pagerank artırma yöntemleri Google için doğal olmayan linklerdir.Toplistleri Google Pagerank artırma yöntemi olarak görüyor ve sonucunda sizi cezalandırabiliyor.

Google Pagerank™ Dance Nedir ?
Google Dance, PageRank™ güncellenmesi sırasında PageRank™ değerlerinin Google veri merkezlerinden sorgulandığında birbirinden farklı değerlere sahip olmasına verilen isimdir. Bu esnada bir sitenin PageRank™ değeri bir an 3 sonra 5 ve sonra tekrar 3 olabilir.

Google Pagerank™ Bomb Nedir ?
Google Pagerank™ değerini etkilemek için uğraşan webmasterlara karşı alınan bir önlemdir.Eğer bir webmaster PageRank™ değerlerini etkilemeye çalışırsa Google bunu bir hile olarak görür ve siteyi cezalandırır.

Google Pagerank™ Linkfarm Nedir ?
Genellikle arama motorlarında sıralamalarını yükseltmek için oluşturulmuş birbirlerinden tamamen ilişkisiz linklerin bulunduğu sayfalardır.Bu tip sayfalar çoğu arama motorları tarafından cezalandırılır.

Google Pagerank™ Gpr Nedir ?
Google’ın size gelecekte vereceği pagerank değeridir.Bu bilgiler kesinlikle doğru değildir.Sadece Google’nin açıklamış olduğu algoritmaya göre verilen bir bilgidir.

Google Pagerank™ İpuçları 10.000 tane pr0 yerine 1 tane Pr4 almak daha iyidir.Ama bu pr0′ın değersiz olduğunu,işe yaramaz olduğunu göstermiyor.PR0′la sadece botların sitenize uğramasını sağlıyabilirsiniz.İlersi için pek etkili değildir.

İçeriksiz,link tarlası ve spam sayfalardan link almak sitenizi olumsuz yönde etkiler.

Eğer sizin mobilya siteniz varsa size en iyi katkı sağlayacak siteler mobilya,sandalye,masa,koltuk vb sitelerdir.

Link aldığınız sitelerin sizin linkinizi ”linkler” gibi bir bölümde yayınlaması yerine sitenin içeriği gibi göstermesi daha yararlıdır.

Çok önemli bir konuya değinmek istiyorum.Mesela Fenerbahçe ile ilgili site açan birisi her daim Fenerbahçe diye link alması yerine her daim farklı farklı titlelerde link alması çok daha yararlıdır.

Yazar & Kaynak: Mesut Dadaş

İnternet Terimleri Sözlüğü

İnternette her gün yüzlerce terim duyar okur görürüz ama bir çok kişi onları merak edip araştırma yapar bazılarımızsa hiç bişi yapmam dewam eder ama şimdi bir çok terimle bi konu hazırlanmış bunun tüm internete yararlı olacağını düşünüyorum herkesin okuması dileiyle....


Account
Kullanıcı Bilgileri. Bir bilgisayara veya bilgisayar ağına bağlanmak için gerekli kullanıcı adı ve parolası gibi bilgileri içerir.

ACTIVE-X
Mıcrosoft’un Sun Microsystem’in Java’sına karşı çıkardığı bir program geliştirme dili. Internet üzerinde kullanılabilecek programlar üretmek için kullanılıyor.

Alias
Takma ad.

Alta Vista
Digital Equipment Co. firmasına ait olan AltaVista, popüler Internet tarayıcı servislerinden biridir. Servisin amacı; aradığınız bilgiye, web sayfasına veya haber grubuna ufak bir aramadan sonra ulaşabilmenizi sağlamaktır.

Anonymous FTP
Her internet kullanıcısının dosya transferi yapabileceği FTP siteleridir. Buraya bir ftp programı ile bağlanıyorsanız, username bölümüne anonymous, şifre bölümüne de e-mail adresinizi yazmalısınız. Browser ile ftp sitesine bağlanıyorsanız bu ayarlar browserınızda default olarak vardır.

AOL
AOL, America On Line’ın kısaltılmasından oluşmuştur. Sadece Amerikada 4.5 milyon kullanıcısı olan America On Line her ne kadar ev kullanıcılarına hizmet veren bir sistem olsa da Internet erişimi de sağlamaktadır.

Applet
HTML sayfalarda bulunan java dilinde yazılmış programların derlenmiş biçimidir.

Attachment
E-mail (elektronik posta)’lara dosya ekleyerek gönderme iºlemidir

Backbone
Network üzerindeki temel geçiş yollarını (pathway) oluşturan yüksek hızlı hat ve bağlantılarının oluşturduğu yapı.

Background
Web sayfalarının arka fonlarına verilen isim

Beta
Bilgisayar dünyasında, programların geliştirme ve test aşamasında olduklarını belirten ad.

Bit
İletilebilen en küçük veri miktarı.

Bookmark
Türkçede sık kullanılan olarak geçer. Web sayfalarında gezerken, hoşunuza giden sitelerin adresinin browserınız da saklanmasını sağlar.

Bounce
E-mail’in gönderildiği adrese ulaşmayıp, geri gelmesi.

Bps
(Bits-Per-Second) 2 bağlantı noktası arasında verinin transfer edilme hızı. Örneğin bir 28.800 Bps modem saniyede 28.800 bit transfer edebilir.

Browser
World Wide Web üzerinde dokümanların transfer edilip görüntülenmesini sağlayan programlara “browser” adı verilir. Şu an bu sayfaları görmek için kullandığınız program sizin browser’ınızdır. (Internet Explorer, Netscape Communicator gibi)

CGI (Common Gateway Interface)
Server daki programların birbirleri ile iletişim kurmalarını ya da diğer programların Web server ile nasıl iletişim kuracaklarını belirleyen kurallar seti. Genellikle web server dan data yı alan ve bu data ile küçük işlemler yerine getiren (forma yazılan bilgileri e-mail olarak atmak gibi) küçük programlardır

Cgi-bin
Web Server’da CGI dosyalarının bulunduğu dizine verilen genel isim.

Channel
IRC deki tartışma alanlarına verilen ad. (oda)

Cookie
Browser tarafından kullanıcıya gönderilen ve kulanıcının sabit diskine yerleşen küçük dosyacık. Bu dosya, ziyaret edilen site hakkında tarih, kullanıcı adı, ziyaret saati gibi bilgileri içerir. Aynı sitenin bir sonraki ziyaretinde kontrol edilir. (Bazı sitelerde Web sayfası özellitirme diye bir secenek vardır. Bu bölümü doldurduğunuzda o siteye tekrar girdiğinizde sadece sizin istedikleriniz o sitede görülür. Cookie bu işlemde sizin tanımlanmanızı sağlayan programdır.)

DATA
Manyetik ortamdaki her türlü bilgiye verilen addır. İnternet ortamında alıp gönderdiğiniz veriler data olarak adlandırılır.

Defrag
Harddiskin veriminin artırılması için yapılan birleştirilme işlemi.

DEMO
Yazılımların, reklam amaçlı olarak piyasaya sürülmüş şekli. Demolar hiçbirzaman yazılımın tüm özelliklerini kullanmanıza izin vermezler.

Dial-up
İletişim kurulacak bilgisayarın, var olan telefon hattını kullanarak bilgisayarınız ile aranmasıyla kurulan haberleşme yolu

DNS (Domain Name Server)
Bağlanılan sunucu ismini açık Internet adresine çevirmek için kullanılan bir mekanizmadır. Internet üzerinde aynı adlı iki veya daha fazla sunucu isminin olmaması da yine DNS sistemi sayesinde gerçekleşmiştir.

Domain Name
Bir Internet sitesini tanımlayan adres. (xxx.com.tr gibi) Her domain name bir IP adresine karşılık gelir.

Download
İnternet üzerinden dosya çekme işlemi.

E-mail (elektronik-posta)
Elektronik Posta, posta işlemlerinin (mektuplaşma v.s.) Bilgisayar ortamında yapılmasıdır. E-mail ile diğer internet kullanıcısına mektup ve dosya gibi şeyler gönderebilir ve alabilirsiniz.

Encryption
Internet üzerinden transfer edilen bilgilerin, üçüncü şahıslar tarafından okunmamasını sağlayan bir şifreleme yöntemi.

E-zine
İnternet üzerindeki online dergi.

AQ (Frequently Asked Questions)
Sıkça Sorulan Sorular anlamına gelir. Web sayfalarında gezerken, web sayfasında belirtilen konu hakkında sorulabilecek soruların cevaplarını içerir.

FINGER
Windows işletim sisteminde kullanılan bir programdır. Internet üzerinde sorgulama yapmak için kullanılıyor. En çok Kullanım alanını IRC de bulmaktadır.

Firewall
İnternete bağlı makinaların güvenliği için kullanılan bir sistemdir. Bilgisayara gelen veri paketlerini kontrol eder ve istenilmeyen verilerin sisteme girmesini engeller.

Freeware
Kullanılması ve dağıtılması tamamen ücretsiz olan programlar.

FTP (File Transfer Protocol)
Ftp sadece bir protokol olmakla kalmayıp, internet üzerinden dosya transferi yapmak için kullanılır. FTP kullanılarak başka bir Internet sitesine “login” olunur (Bknz. Anonymous FTP) ve buradaki dosyalara “site sorumlusu”nun hak tanıdığı kadar erişim sağlanır.

Gateway
Gateway, teknik olarak aynı türden olmayan iki protokol’ün anlaşmasını sağlayan donanım yada yazılım anlamına gelir. Bu terim Internet üzerinde genellikle, bir sistemden diğer bir sisteme geçiş sağlayan bir mekanizmayı anlatır

Gopher
Internet üzerinde hypertext kullanmadan değişik menülerdeki materyallere ulaşmayı sağlar. Gopher sitelerinde resim ve program yoktur. Tamamen text formatından oluşur. Kullanımı gittikçe azalmaktadır.

Groupware
Aynı bilgiler üzerinde çalışan, aynı binada, odada veya ağ üzerinde çalışan bir grup insan için tasarlanan programlara denir.

GuestBook
Ziyaretçi Defteri. Girdiğiniz Web sitesine, site hakkındaki görüş, istek ve önerilerinizi yazıp, diğer ziyaretçilerin yazdıklarını okumanızı sağlar.

Hacker
Bilgisayar sistemlerine izinsiz giren kiºilere verilen ad.

Heading
HTML dökümanlarında genellikle yazının başlığının ve genel tanımların bulunduğu bölgedir.

Hit
Browser tarafında Web Server a yapılan Tek bir isteme hit denir. Örneğin 3 adet resim içeren bir sayfa çağrıldığında 4 adet hit olur. 1 adet sayfa için + 3 adet de içindeki resimler için.

Home page
Bir sitenin ana(giriş) sayfası olmakla beraber, Kişisel Web sayfalarına da home page denilmektedir.

Host
Network üzerinde diğer makinalara servis veren herhangi bir makina.

HotJava
Sun MicroSystems tarafından tasarlanmış Mosaic-tipi web tarayıcılarına alternatif olarak tasarlanan yeni bir Java destekli web tarayıcısıdır. Özellikle “etkileşimli” web sayfaları geliştirmek isteyenler için tasarlanan bu tarayıcının yapımı henüz bitmemiştir.

HTML
HTML (HyperText Markup Language) World Wide Web’in bilgi görüntülemekte kullandığı dosya formatıdır. HTML sayfaları kullanarak metinler değişik şekillerde ekrana getirilebilir, sayfalara resim, ve ses eklenebilir. Bu okumakta olduğunuz sayfa bir HTML sayfasıdır. HTML, bu sayfaya verilen isim değil, sayfanın oluşturulması için kullanılan progralama sistemidir.

HTTP
Internet üzerinde HTML sayfalarının aktarılması için “HyperText Transport Protocol” isimli standart bir protokol kullanılır. Hiç şüphe yok ki İnternet üzerinde en çok kullanılan (ve en önemli) protokoldür.

Hyperlink
HTML sayfasında bir takı (tag) kullanılarak başka bir dosya ile oluşturulan bağlantıdır.

Hypermedia
Az kullanılan bir terimdir. Metin, grafik, ses, hareketli görüntü gibi Internet üzerinde iletişimi mümkün olan her türlü medyayı ifade eder.

Hypertext
HyperText, dökümanları biçimlendirmek, resim eklemek, bağlantılar yaratmak için kullanılan metoddur.

I Accept
Kabul ediyorum. İnternette herhangibirşeye üye olmak istediğinizde, size önce bellibir şartname sunarlar. Bunu kabul ediyorsanız, şartnamenin sonundaki “I Accept” butonuna basmalısınız.

Imagemap
Imagemap bir çok bağlantı barındıran bir grafiktir. Bu grafik değişik yerlerine basıldığında sizi farklı URL adreslerine veya bağlantılara götürecek biçimde bölümlenmiştir.

Inbox
E-maillerin geldiği dizine verilen ad.

Internet Explorer
Mıcrosoft’un Web Browser’ı . Internet Explorer ile web sayfaları gezilebilir, Ftp yapabilir, e-posta işlemleri gerçekleştirebilir, haber gruplarına üye olabilirsiniz.

Intranet
Firma içinde bildiğimiz Internet yazılımlarının kullanıldığı sadece firmaya özel network.

IP (Internet Protocol)
Herkesce kabul edilmiş bir internet adresleme sistemi. Merkezi ABD de olan GSI adlı kuruluş tarafından verilen IP adresleri sayesinde aynı adresin birden fazla makinaya verilmesi önlenmiş oluyor. Www.xy.com gibi harflerle ifade dilmiş bir adres aslında rakamlardan oluşur, Örneğin; http//www.gul.net.tr adresi aslında 195.175.68.4 rakamlarına karşılık gelir.

IRC (Internet Relay Chat)
IRC ler dünya üzerindeki bütün Internet kullanıcıların biraraya gelerek gerçek zamanda online olarak sohbet ettikleri yerlerdir. IRC servisi veren bir adrese bağlandığınızda çeşitli konu başlıkları altında açılmış odalar görürsünüz. Sizi ilgilendiren bir oda gördüğünüzde hemen girip sohbete katılabilir yada kendiniz bir oda açabilirsiniz, hem de istediğiniz her konuda.

ISDN
(Integrated Services Digital Network) 128.000 bps hızındaki özel telefon hattı. (Normal hatların hızı 56.000 - 64.000 bps dir).

ISP (Internet Servis Provider)
Internet servis sağlayıcı.

Packet Switching
Internet üzerindeki data taşıma metodu. Paket anahtarlama anlamına gelir.Paket anahtarlamalarda veriler parçalara ayrılır. Bu parçalarda verinin nereden geldiği ve nereye gitmekte olduğu bilgileri vardır. Bu sayede aynı hat üzerinden değişik adreslere giden veriler taşınabilir.

Password
Parola. Kullanıcının sisteme giriş için, kendisine verilen şifredir.

Plug-in
Browser’ınızın belli bir formattaki (biçimdeki) veriyi işleyip size sunmasını sağlayan, yüklendikten sonra browserınızın bir parçası olan kısa yazılım.


POP (Point of Presence)

Network’ün bağlanılabilecek bir noktasının bulunduğu şehir yada lokasyon.

POP3 (Post Office Protocol)
Gelen e-maillerin tutulduğu sunucu server.

Port Address
TCP/IP tabanlı uygulamalar hattın diğer ucundaki bilgisayarla haberleşmek için belirli bir port adresi kullanırlar. Port adresi, içinde verilerin nereden alınıp nereye verileceğini kesin olarak saptayan bir mekanizma barındırır.

PPP (Point to Point Protocol)
Internet için TCP/IP bağlantısını modem ile kurmak için oldukça sık kullanılan bir protocol.

Protocol
Protokol, iki bilgisayarın birbirlerine veri yollarken izledikleri biçim, veri aktarma formudur. Protokoller bilgisayara alt düzey kodlar yollayarak iki makine arasındaki iletişimi sağlar.

Queue (Mail)
İnternete bağlanıldığında gönderilmek üzere bekleyen e-mailler listesi.

Quick Time
Apple tarafında üretilmiş bir film ve ses oynatıcısı. Quick Time dosyaları Avı gibi diğer video formatlarında daha az yer kaplıyor ve kullanıcı filime alınmış görüntüyü döndürebiliyor uzaklaşıp yakınlaşabiliyor. Internet ile önemi daha fazla artan bu program, İnternet üzerinden film ve ses dinlemenizi de sağlar.

Real Player
Real Audio nun daha gelişmişi denilebilecek bu program, sesin yanısıra video görüntülerini de oynatmaktadır. Web sayfalarındaki birçok video real playerın bilgisayarınıza yüklü olmasını ister.

RealAudio
Web Tarayıcılara FM kalitesinde müzik dinlemek için eklenen bir programdır. Bu programı tek başına kullanabileceğiniz gibi browserınıza da ekleyebilirsiniz.

Router
2 veya daha fazla network arasındaki bağlantıyı sağlayan küçük sistemlerde, özel amaçlı bir bilgisayar, büyük sistemlerde ise özel bir cihaz. Bu cihaz, bütün vaktini hangi adresten gelen paketlerin hangi adrese hangi yol üzerinden gideceğini ayarlamakla geçirir.

Search
Arama. Kayıtlı olan tüm internet sitelerinde veya sadece site içerisinde arama yapmanızı sağlar.

Search Engines (arama servisleri)
Kişileri istedikleri bilgiye veya Web sayfasına ulaştırmayı amaçlayan “Internet tarayıcı” servislerdir.

Shopping
Alışveriş merkezi. İnternetten online alışveriş yapabileceğiniz sitelerdir.


SLIP (Serial Line Internet Protokol)

Dial-up internet bağlantısı sağlamaya yarayan Internet Modem Protokolü.

SMDS (Switched Multimegabit Data Service)
Çok yüksek data transferleri için geliºtirilen bir standart.

Smileys
Daha çok, IRC de kullanılan, kişinin o anki durumunu belirten işaretlerdir. ( ) gülümsemek, ( üzülmek, > kızmak gibi )

SMTP (Simple Mail Transfer Protokol)
E-mailleri serverda dağıtmak için kullanılan temel protokol. Mail gönderme protokolü.

Spider
Web tarama servislerinin veritabanlarını büyütmek için, yeni Web sayfaları ve onlara ait bağlantıları bulan programlara “örümcek” ismi verilir.

SQL (Structured Query Language)
Veritabanına sorgulama göndermek için kullanılan özel bir programlama dilidir.

SSL (Secure Sockets Layer)
Netscape Communications tarafından tasarlanan, Internet üzerinden şifrelenmiş, güvenli iletişimi sağlayan protokoldür.

Submit-it
Kendi web sayfalarının reklamını yapmak isteyenler için izlenebilecek en kolay yol, URL adresini gözde tarama servislerine yazdırmaktır. Bu Submit-it olarak ifade edilir.

T-1
1.544.0 bps hızında leased-line bağlantısı. Bu oldukça yüksek bir hız olmasına rağmen (1 MB yaklaşık olarak 10 saniyede transfer edilir) full-screen, full-motion video için yeterli değildir.

T-3
44.736.0 bps hızındaki leased-line bağlantısı. Bu hız full-screen, full-motion video için gereken daha fazla bir hızdır.

Tag
HTML’de dökümana biçim vermek için kullanılan etiketlerdir.

TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol)
Internet’i oluşturan temel protokollerdir. Değişik tipteki bilgisayarların haberleşmesine olanak sağlayan bir prokoldür.

Telnet
Bir Internet sitesinden diğerine bağlanmak için kullanılan komut ve programdır. Komutu kullanarak bir internet sitesine bağlandığınızda karşınıza sitenin “login” komut satırı gelecektir. Böylece Internet üzerinde iki makine direkt (ve özel) olarak birbirine bağlanabilir. Ve size karşı makinadan verilen izin kadar, bağlandığınız sistemi kontrol edebilirsiniz.

Terminal Server
Özel amaçlı, bir tarafında birçok modem takmak için yerler olan, diğer tarafında da LAN yada host makinası ile bağlantıyı sağlayan bilgisayara verilen isim.

Trial
Bir Programın Deneme Sürümü.

TURNET
Türkiye’de Internet hizmeti veren Türk Telekom’a bağlı resmi kuruluş.


Update

Güncelleştirmek

URL (Uniform Resource Locator)
WWW üzerinde kaynaklara bağlanmayı sağlayan, adresleme düzeni.

Verify
Doğrulamak. Bir verinin girilmesi sırasında doğru olarak tamamlanıp tamamlanmadığının kontrol edilmesi.

View
Dökümanların, kullanıcıya göre sunuluş şekli.

WAN (Wide Area Network)
Şehirler, ülkeler veya kıtalar arası oluşturulmuş bilgisayar ağlarının genel adı.

Web Browser
İnternet üzerinde gezinmeye ve bilgi transferi yapmaya yarayan yazılımların genel adı.

Webmaster
Bir web sitesinin yönetimini üstlenen kişiye “Webmaster” adı verilir. Webmaster’ın görevi Web sitesininin tasarımını yapmak ve güncelliğini korumaktır.

WWW (World Wide Web)
Aynı anda tüm multimedya özelliklerinin (metin, resim, ses, animasyon, video) gösterilmesine olanak veren bir internet protokolüdür. WWW, dünyaya yayılmış örümcek ağıdır.

XWindow
Linux işletim sistemi için geliştirilmiş tamamen ücretsiz olan bir pencere denetleyicisi.

Meta tag SEO Optimization

Çok güzel bi makale şahsen çok yaralı bilgiler var seo konusunda herkesin okuması gerekli diye düşünüyorum. Bide Meta taglar var seo konusunda ki bunlara çok büyük önem veriliyor seoda meta tag çok önemli iyice okuyup öğrenip uygulamanız dileğiyle....


SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?

SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.
Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,
Search Engine Optimization
kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.

Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.
Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını
Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.
Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;

1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.

2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.

On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:

SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?
Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması.
etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir. Arama motorları için en önemli meta


Açıklaması: description : Sayfanın tanımı
.200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.


keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.
Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.
“program program program ” gibi yazmak yerine “program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram” şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka “şemşiye” kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.


Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows’ta Türkçe karakter seti kullanır.


Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.


Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin

SEO (Search Engine Optimization) Nedir“>
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)


author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum


classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)


copyright : programın yayın hakkının sahibi


distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)


language : Sayfada kullanılan dil


rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse “All” yapılmalıdır.


resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)


robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır


revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.


cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.



duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar


sayfa cache’e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.


sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.


sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.

Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını buradan test edebilirsiniz.

Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.
Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.

Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl
vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.
Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi
Meta tag SEO Optimization için;
title
description
keyword
charset=iso-8859-9

yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar “revisit-after=1 days” yapın arama motorları gelmiyor.

Yazan: Mert ÖĞÜT

Page Rankin Formülü Nedir?

İnternette Dolaşırken karşılaştığım bi Pagarank makelerisini sizinle paylaşmak istedim gerçeken çok yararının dokunacağını sanıyorum. Burda bize pagerank ın formülünü veriyor. Bizimde buları okuyup anlayarak uygulamamamız gerekli herkese kolay gelsin


Page Rankin Formülü Nedir?


Pagerank için benden ısrarla link isteyen Aysun için yazıldı bu yazı, ona ithaf olunur…
Pagerankın ilk çıkış mantığı şu cümle ile özetlene bilir “insanların link verdigi site kötü site olamaz.insanlar bir siteye link veriyorsa, bu site iyi bir site olmalı…”
işte google bu sihirli cümleden yola çıkarak kuruldu, gelişti, gelişmeye devam etmektedir.Google’ un ilk yıllarında çogu kişi, pagerankın gücünün farkında degildi ve pek önemsemedi.Rakip arama motorları yahoo, msn ve altavista sanal dünyadaki milyarlarca sayfanın birbiri ile etkileşimine dayanan pagerank degerinin hesaplanmasının imkansıza yakın oldugunu ve sistem kaynaklarının boşuna bir ugraş içinde olacağı görüşünde birleşiyorlardı.Ancak yapılan deneyler sonucunda fark edildi ki gerçektende pagerank önemli bir etken idi.Bundan önceki yazımızda pagerank ve önemini okuya bilirsiniz.Bu yazımızda pagerankın matematiksel modellemesi üzerinde durulacaktır.
Pagerankın Google tarafından açıklanan formülü aşağıdadır:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))

formüldeki degişkenler şunlardır:

PR(A)= A sitesine ait pagerank degeri
d = “damped down” faktörü denilen özel bir katsayı ve 0.85 kabul edilmekte.
PR(Tn) = A sitesine link veren herhangi bir sitenin pagerank degeri.
C(Tn) = A sitene link veren herhangi bir sitedeki link sayısı.

Google yaptıgı açıklamalarda şunu belirtmiştir ki, sanal evrendeki tüm sitelerin ve sayfaların gerçek pagerank degerleri toplamı 1 sayısına eşit oldugu kabul edilmiştir.Bizde bu yaklaşımla yola çıkarak degişik linkleşme şemalarının pagerank degerine katkılarını inceleyecegiz.İlk örnegimizde linkleşmenin en basit hali olan karşılıklı link degişiminin etkilerini görelim.Yapacağımız tüm örneklerde her sitenin pagerank degeri ilk başta 1 kabul edilmiştir.

Pagerank örnek 1

d

= 0.85

PR(A)

= (1 – d) + d(PR(B)/1)

PR(B)

= (1 – d) + d(PR(A)/1)

Degerleri yerine koyarsak :
PR(A) yani A sitesine ait pagerank degeri 1 kabul edildi.
d= 0.85 katsayı degerinde oldugunu google bize söylüyor.
PR(B) yani B sitesine ait pagerank degeri 1 kabul edildi.
C(Tn) =1 A sitesinden ve B sitesinden dış dünyaya verilen link sayısı 1 oldugundan 1 alınırsa

PR(A)

= 0.15 + 0.85 * 1
= 1

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 1
= 1

Eger üsteki şekildeki iki siteninde ilk başta pagerank degerlerinin sıfır oldugunu kabul edip tekrar formulde yerine koyarsak:

Birinci iterasyon sonucu

PR(A)

= 0.15 + 0.85 * 0
= 0.15

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 0.15
= 0.2775

Yeni iterasyonlar için yani buldugumuz degerleri tekrar tekrar formulde yerine koyarsak ve işleme devam edersek

ikinci iterasyon sonucu

PR(A)

=0.15 + 0.85 * 0.2775
= 0.385875

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 0.385875
= 0.47799375

3 kez işleme devam edersek
üçüncü iterasyon sonucu

PR(A)

= 0.15 + 0.85 * 0.47799375
= 0.5562946875

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 0.5562946875
= 0.622850484375

iterasyona devam edildikçe görülecektir ki, iki siteninde pagerank degeri 40.ncı iterasyondan sonra 1 degerine ulaşmakta.
kod | çalıştır

Eger yine iki site içinde ilk baştaki pagerank degerliklerini 40 kabul edersek yani PR(A)=40 ve PR(B) =40 kabul edilirse

Birinci işlem sonucu

PR(A)

= 0.15 + 0.85 * 40
= 34.25

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 0.385875
= 29.1775

Hesaplamaya devam edersek

Birinci iterasyon sonucu

PR(A)

= 0.15 + 0.85 * 29.1775
= 24.950875

pagerank deger 1 sayısına yaklaşıyor

PR(B)

= 0.15 + 0.85 * 24.950875
= 21.35824375

pagerank deger 1 sayısına yaklaşıyor

İlk pagerank degerliklerini 40 kabul etsek bile yani 1 rakamından büyük bir sayı olsa bile iterasyon sonucu en basit linkleşme şeklinde bile belli iterasyon basamağı sonucu, Google un kabul ettiği 1 rakamına ulaşıyor.
Google her sitenin gerçek pagerank degerini yani iki linkin birbiri ile etkileşimini hesaplaya bilmek için 40 kez iterasyon yapmaktadır.
Pagerank örnek 2

programı çalıştır

Örnek 2 deki şekildeki bir linkleşme şeması sonucu yapılan 40 iterasyon sonucu her sitenin kazandıgı pagerank degeri aşağıdaki gibidir.
ilk başta tüm sitelerin pagerank degeri 0 kabul edildi.

Özet:En basit linkleşme şeklinin bile 40 iterasyon sonra 1 degerine ulaştığını varsayarsak:
D sitesi hiç bir siteden link almadıgından dolayı ilk başta 0 olan pagerank degerini 0.15 degerinde kalmıştır.
C sitesi 3 ayrı siteden link aldığından dolayı ve dışarıya sadece 1 link verdiginden dolayı pagerank degeri 1.58 olmuştur.
B sitesi 1 siteden link almış ve bir siteye link vermiş olmasına ragmen, mevcut pagerank degeri olan 1 sayısının bile altına inmiştir. Gelen linkin, giden linki hiç bir zaman eşitlemediğini bu örnek gösteriyor.

Pagerank örnek 3

programı çalıştır

Örnek 3 deki şekildeki bir linkleşme şeması sonucu yapılan 40 iterasyon sonucu her alt sayfanın ve dost sitenin kazandıgı pagerank degeri aşağıdaki gibidir.

Özet:
Eger başka sitelere link verirsek kendi alt sayfalarımıza gidecek pagerank degerini onlara vermiş olmaktayız. örnek 4′ü incelerseniz görürsünüz.

Pagerank örnek 4

programı çalıştır

Yine ilk başta tüm sayfalarımızın pagerank degeri sıfır kabul edilirse ve şekildeki gibi bir linkleşme yaparsak pagerank kazanımımız şekildeki gibi olur.

Pagerank örnek 5

Örnek 4 ün değişik bir şekli.Burada işte daha önceki pagerank yazımızda bahsettiğimiz olayı görmekteyiz karşılıksız link almanın önemi görülmektedir.A sitesi bizim sitemize karşılıksız olarak link vermekte ve sisteme pagerank girişi olmaktadır yani formulün pay kısmına yeni bir deger gelmiştir.Hem ana sayfamızın hemde alt sayfalarımızın pagerank degeri artmıştır.Örnek 4 de ana sayfamız 1.92 degerine sahip iken, sitemize aldığımız bir karşılıksız link sonucu ana sayfamızın pagerank degeri 3.31 degerine ulaştı.

Genel Özet
1- Çok fazla dost siteniz olursa, alt sayfalarınıza gidecek pagerank değeri, dost sitelerinize akar.Alt sayfalarınız güçsüz kalır.
2- Sitenizin pagerankının daha hızlı yükselmesi için, başka sitelerden karşılıksız link almanız gerekiyor.Link verdiginiz site, size link veriyorsa yani karşılıklı link degişim anlaşması yapmışsanız, pagerank getirisi çok az olduyor yada hiç olmuyor. Karşılıklı link degişiminin pek önemli olmadığını Örnek 1′i inceleyerekte görebilirsiniz.Karşılıklı link degişimi yapan iki sitenin ilk başta pagerank degerleri 1 kabul edilmişti, 40 iterasyon sonra yine pagerank degerleri 1 çıktı.
3- örnek5 i incelerseniz C sitesi, A sitesinden karşılıksız bir link aldığından dolayı (yani C sitesi, A sitesine link vermedi) ilk başta 1 kabul edilen pagerank degeri 40 iterasyon sonrasında 3kat artmıştır. C sitesinin aldığı bir karşıksız linkin önemi bir kez daha görülmüştür.
4- Eğer bencillik yapar kimseye link vermezseniz, web’in ağ olma özelliğini bozduğunuzdan dolayı google sitenizi cezalandırır.Pagerankınızın artmasını beklerken dahada düşer. Googlebot mutlaka sitenizden, başka sitelere kolaylıkla geçip gidebilmelidir.
5- Buradaki örnekler çok basit düzeyde olmasına ragmen her sayfanın birbiri ile link alışverişinin dogru hesaplanabilmesi için 40 iterasyon yapıldıgını görmektesiniz.Google milyarlarca sayfanın birbiri ile etkileşimini hesaplamak için yaptıgı matematiksel hesapları düşünürseniz, olayın boyutunu daha iyi kavrarsınız ve niye toolbar pagerankının güncellemesi 3 ayda bir güncelleniyor sorusunun cevabını kendinizde bulabilirsiniz. Çünkü trilyonlarca matematik işleminin dogru olarak hesaplanması yada dogruya yakın hesabı ancak bu kadar zaman alıyor…

Yazan: Mert ÖĞÜT

Методы раскрутки

Продвигаться в сети можно различными способами, самые распространенные из них:

Раскрутка сайта и достижение маскимально высоких позиций по ряду запросов в Яндексе, Рамблере, Гугле и остальных поисковых системах

Контекстная реклама

Комплексная оптимизация сайта и получение потока трафика по множеству низкочастотных запросов

Баннерная реклама

Пока не распространенные способы Интернет маркетинга: BTL и скрытый маркетинг, реклама в тематических рассылках и другое.

Существуют черные методы раскрутки сайтов, серые и белые методы раскрутки сайтов:

Черные методы раскрутки сайтов.

При раскрутке сайтов таким методом обычно оптимизатор, пользуется запрещенными методами раскрутки сайта, примеры таких методов: поисковый спам невидимый текст на страницах, создание сомнительных дорвеев, почтовый спам. Попытки повлиять на результаты ранжирования сайтов при раскрутки сайтов сюда относится обмен ссылками, могильник ссылок, автоматический обмен ссылками. Т.о. Можно сделать вывод: "К черным методам раскрутки сайтов можно отнести все, что может помешать пользователю найти нужную информацию!"

Серые методы раскрутки сайтов.

При раскрутки сайтов таким методом обычно рискует клиент. Ярким представителем данного метода раскрутки сайтов может стать покупка ссылок на главных страницах сайтов. Это реклама обычно направлена для воздействия на робот поисковой машины, чтобы повлиять на результаты выдачи в поисковой машине. На таких сайтах обычно, на главных страницах сайтов образуется множество ссылок и поисковый робот обычно накладывает фильтры на такие ссылки и сайты. Т.о. Можно сделать вывод: "Есть большая вероятность, что Ваши затраты на раскрутку сайта не окупятся!"

Белые методы раскрутки сайтов.

При раскрутки сайтов таким методом обычно риск сводится к минимому. Ярким представителем данного метода раскрутки сайтов может стать покупка рекламных мест на близких или родственных тематических ресурсов, размещение на них рекламы и т.д. Т.о. Можно сделать вывод: "Ваш сайт будет динамически развиваться, в результате раскрутки сайта на сайт придут целевые пользователи - покупатели!"

Методы раскрутки

Продвигаться в сети можно различными способами, самые распространенные из них:

Раскрутка сайта и достижение маскимально высоких позиций по ряду запросов в Яндексе, Рамблере, Гугле и остальных поисковых системах

Контекстная реклама

Первый баннер в истории Интернет

Появлением баннеров мы должны быть благодарны американской телефонной компании AT&T, которая в далеком 1994 году разместила свой рекламный блок размером 468х60 пикселей на сайте hotwired.wired.com.
Новая эпоха в интернете началась с этой картинки

Первый баннер в истории Интернет

Появлением баннеров мы должны быть благодарны американской телефонной компании AT&T, которая в далеком 1994 году разместила свой рекламный блок размером 468х60 пикселей на сайте hotwired.wired.com.
Новая эпоха в интернете началась с этой картинки

Статьи об оптимизации, как раскрутить сайт, как поднять ТИЦ и PR, все это и многое другое ищите на сайте

таблица_1

описание этой таблицы смотрим тут

Сайт посвящен одной из наиболее актуальнх тем нынешнего времени. Раскрутка сайта, его продвижение, а так же текстовая оптимизация контента (SEO-оптими

Для того чтобы стать владельцем сайта, достаточно зарегистрировать свой домен на любом бесплатном или платном хостинге. Организации предпочитают второе, то есть платный хостинг, при котором название организации, купившей домен, не смешивается в адресе будущего сайта с названием самого хостинга.

Итак, вы зарегистрировали доменное имя в сети, выложили на его страницах информацию о вашем бизнесе, ваш сайт создан и уже много дней доступен в сети, но никто не звонит вам в офис, не пишет по электронной почте и не интересуется вашими товарами. А статистика показывает, что на ваш сайт за последнюю неделю посещали лишь три раза (и наверное все три - это ваши собственные визиты). Вы ломаете голову - что было сделано не так?

Скорее всего, вы не позаботились о том, как указать посетителю путь к вашему сайту. Им не известен его адрес, и они не могут найти его в адресной строке браузера? Для того, чтобы потенциальный клиент без труда нашел вас во всемирной паутине, в первую очередь необходимо сообщить всем ведущим поисковым системам свое доменное имя, для чего у каждой имеется специальный веб-интерфейс.

Допустим, поисковик нашел ваш сайт и внес его в свой индекс. Но это не дает гарантию того, что ваш сайт будет посещаем. Ведь у вас наверняка есть много конкурентов в Сети, и каждый из них заинтересован в том, чтобы именно его сайт потенциальные клиенты нашли в первую очередь.

Поэтому, необходимо сделать так, чтобы всякий раз, когда посетитель поисковика вводит в строку поиска интересующие его ключевые слова и нажимает Enter, в выводимом списке найденных ресурсов ваш сайт оказывался как можно ближе к первой строке. И вот здесь в дело вступает целый комплекс мер направленных на корректную работу сайта в поисковых системах. Подробнее об этих мерах, о том что такое раскрутка сайта, продвижение сайта в поисковых системах, SEO-оптимизация мы рассказываем далее в тематических статьях.